مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان به فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اشاره کرد و گفت: با توجه به ارائه‌ ایده‌ و درخواست دانشجویان جهت حضور در کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه صنعتی همدان تاکنون 12 طرح به کانون ارسال شده که پس از چهار جلسه داوری طرح‌های ارائه شده، هفت طرح پذیرش نهایی شد.
کد خبر: ۵۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 14 December 2017
مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان گفت: این دانشگاه با عقد تفاهم نامه همکاری در زمینه های علمی - پژوهشی با دستگاه های اجرایی استان به سودآوری بیش از 2 میلیارد ریالی دست یافته است.

به گزارش ایرنا دکتر مژگان نجفی در آیین تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: در 2 سال اخیر 6 تفاهم نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید، نیروی انتظامی، سازمان استاندارد، سازمان محیط محیط زیست ، نیروگاه شهید مفتح و سازمان فوریت‌های پزشکی استان همدان منعقد شده که در مجموع 2 میلیارد و 90 میلیون ریال برای دانشگاه صنعتی همدان سودآوری داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج قرارداد پژوهشی نیز با دستگاه های اجرایی در حال انعقاد و اجرا است گفت: هم اینک استادان دانشگاه برای اجرای طرح پژوهشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری کانون پتنت ایران، شرکت توزیع نیروی برق استان همدان و صنایع شهید شیرودی هستند و نیز 2 قرارداد علمی – پژوهشی با سازمان صنایع دفاعی در حال انعقاد قرارداد هستند.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه صنعتی همدان با صندوق کارآفرینی امید در حمایت ازطرح‌های کارآفرینی گفت: در همین راستا 12 طرح‌ کارآفرینی از اساتید و دانشجویان دانشگاه به این صندوق معرفی شده است.

وی از معرفی 25 دانشجو مقطع کارشناسی و 12 دانشجو مقطع کارشناسی ارشد جهت انجام بازدیدهای فردی از مراکز علمی صنعتی خبر داد و افزود: در همین راستا بازدیدهایی از کارخانه بتن صنعت بریس، کارخانه کنترل گاز اکباتان، شرکت ذوب ریزان، معدن سنگ آهن باباعلی، نیروگاه شهید مفتح، تصفیه خانه شهید بهشتی، کارخانه فولاد ویان و معادن چادرملو و باما یزد صورت گرفته و دانشجویان با نحوه کار در این صنایع آشنا شده اند.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان به فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اشاره کرد و گفت: با توجه به ارائه‌ ایده‌ و درخواست دانشجویان جهت حضور در کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه صنعتی همدان تاکنون 12 طرح به کانون ارسال شده که پس از چهار جلسه داوری طرح‌های ارائه شده، هفت طرح پذیرش نهایی شد.

گاه گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 ایده پارک اپلیکیشن و برنامه‌های نرم‌افزاری و ایده پارک مهندسی پزشکی به میزبانی دانشگاه صنعتی برگزار شده و در برگزاری ایده پارک کسب و کار سبز با محیط زیست همکاری داشته ایم.

نجفی متوسط مراجعه دانشجویان به کتابخانه دانشگاه صنعتی همدان را روزانه 131 مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: 738پایان نامه و 224 کتاب تا پایان آبان سال 96، از طریق کتابخانه دیجیتال مطالعه شده است.

وی در ادامه به عضویت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی همدان در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی اشاره کرد و یادآور شد: تمامی تجهیزات و خدمات قابل ارائه توسط آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی به همراه تعرفه های مصوب دانشگاه ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان با تخفیف 40 درصدی می توانند از خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاه های عضو شبکه فناوری های راهبردی استفاده کنند.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان به افزایش چاپ مقالات اساتید دانشگاه صنعتی همدان در ISI اشاره کرد و افزود: آمار تعداد مقالات ISI چاپ شده در سال 92، 33 مورد بوده که این آمار امسال به 60 مورد افزایش یافته ضمن اینکه تعداد استناد به مقالات چاپ شده دانشگاه در سال گذشته 223مورد بوده که این تعداد امسال به 1965 رسیده است.

نجفی گرنت پرداخت شده به اساتید دانشگاه را در سال گذشته 2میلیارد و 160 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: 55 نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه دارای گرنت هستند.

وی توجه به پژوهش را جزو اولویت های دانشگاه صنعتی همدان دانست و گفت: رشد خوبی در این زمینه داشته ایم ضمن اینکه در حوزه کارآفرینی و دفتر ارتباط با صنعت درحال اجرای 27 تفاهم‌ نامه علمی - پژوهشی با سازمان‌ها و صنایع مختلف هستیم.

در حال حاضر 2 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه صنعتی همدان تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار