مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر به بروز یک مورد انفجار در اثر تجمع گاز شهری اشاره کرد و گفت: پس از اعلام سامانه 125، نیروهای آتش‌نشانی در محل مستقر شدند.
کد خبر: ۵۳۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 14 December 2017
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: دیشب کارخانه تولید درب و پنجره‌های PVC ، سوین سبحان واقع درابتدای جاده ملایر- همدان، بعد از شهرک صنعتی حاجی‌آباد دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا؛ وحید جوادی با بیان اینکه مورد حادثه از دو ناحیه کارگاه تولیدی و موتورخانه دچار حریق شده بود، افزود: به علت حجم نسبتاً زیاد آتش‌سوزی، دو اکیپ عملیاتی بلافاصله در محل مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروها به محض ورود حریق ناشی از سوختن منابع گازوئیل را به وسیله سرنازل کف‌ساز و با استفاده از مخلوط آب و کف مکانیکی و سنگین پروتئینی مهار کردند، ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان پروفیل‌های موجود را اطفاء کرده و در آخر به وسیله آب‌پاشی بشکه‌های حاوی گازوئیل را خنک کردند.

جوادی با بیان اینکه هنوز علت دقیق حادثه مشخص نیست، یادآور شد: یک کارگاه تولیدی مصنوعات چوب واقع در کمربندی بروجرد، کوچه کارخانه قند نیز دچار حریق شد که احتمالا علت آتش‌سوزی عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسیله گرمایشی درون کارگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در نهایت منجر به خسارت مالی شد، اظهار کرد: آتش‌نشانان در دو اکیپ عملیاتی از واحد 15 خرداد و مرکز حریق را اطفا کردند و طی آن نیروها به وسیله قفل بر درب ورودی کارگاه را برای نفوذ به حریق باز کرده و با استفاده از ماسک تنفسی و پوشش آب حریق را مهار کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر به بروز یک مورد انفجار در اثر تجمع گاز شهری اشاره کرد و گفت: پس از اعلام سامانه 125، نیروهای آتش‌نشانی در محل مستقر شدند.

وی افزود: عدم صحیح نصب شیلنگ گاز بخاری و عدم استاندارد بودن محل خروج گاز سمی از دودکشی که در محوطه حیاط بوده و به وسیله دیوارهای بلند محصور شده بود که از طریق کانال و دریچه کولر به درون محل نشیمن ساختمان وارد می‌شد و باعث سمی شدن محوطه اتاق به اضافه نشت گاز در محل شده بود.

جوادی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان ابتدا با باز کردن درب و پنجره‌ها محوطه را تهویه و پاکسازی کردند و نکات ایمنی لازم را متذکر شدند که خوشبختانه قبل از هر گونه حادثه غیرقابل جبران و اطلاع‌رسانی به موقع همشهریان، عملیات ایمن‌سازی توسط عوامل آتش‌نشانی انجام شد و مأموریت پایان پذیرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار