فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان نکا
ما باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و هدایت کشور به سوی توسعه همه جانبه که منجر به رفاه آسایش ارتقا سطح آموزشی و فرهنگی بر اساس ارزشهای اسلامی میگردد، حفظ و حراست نمائیم.
کد خبر: ۵۳۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 14 December 2017
به گزارش تابناک مازندران، جلسه شورای اداری شهرستان نکا، به ریاست مهندس احمدی فرماندار نکا، برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش، نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان داشت: واقیعت این است ما باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و هدایت کشور به سوی توسعه همه جانبه که منجر به رفاه آسایش ارتقا سطح آموزشی و فرهنگی بر اساس ارزشهای اسلامی میگردد، حفظ و حراست نمائیم.
 
رئیس شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در مسائل خارجی اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی با توجه به اصول ثابت بر گرفته از دین اسلام و مذهب شیعه منجر به دشمنی نظام سلطه بر نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، که این واقیعی است که همگان بر آن اذعان دارند.
 
این مسول گفت: این اصول که جمهوری اسلامی ایران آن را دبنال می کند و استکبار جهانی از آن بر آشفته است ، اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی است بعبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران بر پایه فرهنگ غنی اسلام شکل گرفته و فرهنگ غرب و مبانی آن را به چالش کشیده زیر سئول برده است.
 
فرماندار نکا با اشاره به نظریه پردازان معروف آمریکایی به نام هانیتنگتون گفت: تقابل اصلی جوامع بشری برخورد فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی است.
 
احمدی ادامه داد: موجودیت نظام اسلامی و حرکت با صلابت و مقتدرانه آن بنیان نظام استکباری را به خطر انداخته است در این خصوص ریچارد مورفی معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا در گزارش خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفته است امواجی که این انقلاب پدید آورده بنیادهای تمدن معاصر کاپیتالسیون غرب لرزه انداخته است.
 
نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود:  نظام جمهوری اسلامی منافع ابرقدرتها در منظقه حساس خاورمیانه را به محاصره انداخته است چنانچه مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده است اینکه ملاحظه می کنید بعد از پیروزی انقلاب تاکنون آمریکایی ها از دشمنی با ملت و کشور و نظام جمهوری اسلامی هرگز دست نکشیده و یک لحظه از دشمنی باز نایستاده اند این است که اینجا پایگاه سیاست و اقتصاد امن و امان آمریکایی ها بود.
 
این مسول اظهار کرد:انقلاب اسلامی کانون بیداری و الگوی سایر ملت ها بوده است و هست در همین باره وزیر دفاع اسبق آمریکا الکساندرهیک گفته است به نظر من خطرناکتر و مهمتر از این مشکلات بین المللی عواقب گسترش بنیاد گرایی اسلامی که در ایران پا گرفته و اکنون عراق و ثبات رژیم عرب را در منطقه تهدید می کند میباشد.
 
رئیس شورای تامین شهرستان ادامه داد: موضوع استقلال طلبی جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر پیشرفت است چامسکی نظریه پرداز آمریکایی براین باور است جمهوری اسلامی ایران از نظرآمریکا غیرقابل پذیرش است چون از استقلال خود چشم پوشی نمی کند .
 
احمدی گفت: انقلاب اسلامی با رژیم صهیونیستی دشمن و از مردم فلسطین و لبنان حمایت در دست یابی به حقوق از دست رفته آنان می کند.
 
رئیس شورای اداری شهرستان نکا گفت: اخیرا توطئیه ای بزرگ با همکاری آمریکا و اسرائیل برای تغییر پایتخت رژیم غاصب و اشغالگر از تل آویو به بیت المقدس اولین قبله گاه مسلمین طراحی شده است که قطعاً ایران و تمامی کشورهای خط مقدم در مبارزه با رژیم صهیونیستی با این توطئه مقابله خواهند کرد
 
فرماندار نکا با اشاره به چارچوب بسته سیاستی مهندس اسلامی استاندار مازندران بیان داشت:
 
1-   از تاکیدات استاندار لزوم توجه به پیام ریاست جمهوری است همانطور که می دانید برای پیشرفت و توسعه هر کشور لازم است دو دسته از افراد با هم اتفاق نظر همکاری و هم افزایی داشته باشند اول نخبگان ابزاری که همان صاحبان قدرت سیاسی هستند که باید اراده لازم و عقیده به مفاهیم کلیدی توسعه باورداشته باشند دوم نخبگان فکری که همان صاحبان اندیشه فکر نو، طرح و برنامه مدون هستند لازم است این دو دسته با همدیگر همکاری داشته و مردم را دعوت به حمایت نمایند چنانچه در مسئله اقتصاد مقاومتی همه نخبگان ابزاری و فکری اتفاق نظر دارند  ما هم در شهرستان مسئولین بعنوان نخبگان ابزای و اساتید دانشگاه  دانشجویان افراد نخبگان دانش بنیان بعنوان نخبگان فکری با همدیگر ارتباط داشته باشیم در بهبود وپیشرفت و توسعه شهرستان نهایت مساعی را معمول نمائیم.
 
2-   پرهیز از سیاسی کاری و لزوم میدان دادن به نظرات کارشناسی، مدیریت انقلابی و جهادی ،مردمی بودن ،اصالت خدمتگذاری ،تواضع و سختگوشی نهادمحوری یعنی فهم مشترک و گفتمام سازی و اتخاذ رویه ها همگراینه از اصول ثابت این حوره است.
 
3-   توسعه سرمایه گذاری از جمله سیاستگذاری های استاندار در استان است. توسعه سرمایه گذاری ممکن است توسط دولت که عمومأ در قالب تملک و دارایی سرمایه انجام پذیرد ، از همه ی مدیران می خواهیم که به دفتر برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری مراجعه تا از اعتبار تخصیصی مطلع شده نسبت به اجرایی نمودن پروژه ها اقدام نمایید.
 
4-   توسعه سرمایه گذاری ممکن بگونه واگذاری تسهیلات بانکی صورت پذیرد. ما امسال تحت عنوان تسهیلات بسته رونق تولید 226 نفردر سامانه بهین یاب ثبت نام نمودند و مبلغ 164 میلیارد و 433 میلیون درخواست تسهیلات داشتند . مسئولین در حوزه اشتغال باید تلاش بیشتری نمایند. کشاورزی-صنعت و معدن-کار و امور اجتماعی-و دیگر دستگاهها باید تلاش بیشتر نمایند.بویژه بانکها.
 
5-   در امر خود اشتغالی که توسط کمیته امداد و بهزیستی صورت می پذیرد تاکنون 6 میلیارد تومان در خواست تسهیلات داشتند ، که مسئولین محترم کمیته امداد و بهزیستی با همکاری روسای بانکها تلاش بیشتری نمایند تا اعتبار شهرستان جذب شود .
 
 در این بخش یاد آوری کنم که  باید با خلق منابع ، راه را برای پیشرفت باز نماییم زیرا با سرمایه گذاری که اشاره شد نمی توان شاهد تحول و رشد قابل ملاحظه بود پس باید اولأ منابع جدید شناسایی نماییم دومأ باید سرمایه خارجی و یا حداقل استانی را بسوی شهرستان بکشانیم.
 
6-   توجه به محیط زیست و حمل معضل زباله ، هم از بسته سیاستی استاندار است : همانطور که می دانید زباله محیط زیست و امنیت غذایی را به خطر انداخته است تفیک زباله از مبدأ باید بطور جدی به اجرا درآید ، باید نهضت همگانی پاکسازی و ساماندهی زباله ایجاد شود.
 
احمدی ،عمده ترین مشکلات شهرستان در خصوص محیط زیست را به شرح ذیل عنوان کرد :
 
* فقدان اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ
 
* معدن زباله شهرداری و شرکت تعاونی دهیاری در روستای زرندین در بحث پسماند
 
* فقدان مجوز زیست محیطی مرکز دفن زباله
 
* عدم کنترل و جمع آوری شیرابه و در نهایت به داخل جنگل و در ادامه به رودخانه
 
* آتش زدن عمدی و گاهی هم خودسوزی زباله نقش مهمی در آلودگی هوا دارد
 
* وجود گله گوسفند و تغذیه آنان از زباله های موجود که اثر وافری در انتقال بیماری ها دارد این مطالبی که مشکلاتی است که در بحث پسماند وجود دارد.
 
در بحث پسآپ مشکلات های مهمی وجود دارد که می توان به آن اشاره کرد:
 
    هدایت فاضلاب خانگی و صنعتی به رودخانه و در نهایت به دریا که آلودگی شدید آب را به دنبال دارد .
    عدم راه اندازی سیستم جمع آوری فاضلاب شهری که سبب آلودگی بیش از حد خاک و آبهای زیرزمینی را در پی دارد.که مصوبات از سوی برنامه و بودجه بالغ بر 70 میلیارد تومان برای شهرستان نکا داریم که باید عملیاتی شود.
    عدم ساماندهی خودروهای حمل فاضلاب خانگی و تخلیه فاضلاب در اماکن غیرمجاز که آلودگی شدید و سفره آب های زیرزمینی را بهمراه دارد.
    فقدان سیستم های تصفیه فاضلاب مناسب بویژه در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی.
 
در بحث آلودگی هوا بعرض می رسانم آلودگی شدید هوا حاصل از احتراق سوخت مازوت و استقرار واحدهای بدون مجوز مانند واحدهای تولید زغال از معضلات مهم شناسایی شده است.
 
1-   در موضوع خاک، استفاده از کود شمیایی و سموم در زراعت که سبب آلودگی و فرسایش خاک میگردد. فقدان کشتارگاه صنعتی دام ،فقدان مجتمع های کشاورزی و صنعتی ،عدم ساماندهی کوره های آجرپزی سنتی و .... که آلودگی خاک و هوا را به دنبال دارد لذا به رئیس محیط زیست  توصیه میکنم کارگروهی را با حضور و ترکیب ادارات ذیربط تشکیل دهد تا نسبت به رفع مشکلات و ساماندهی مسائل زیست محیطی تصمیمات لازم اتخاذ و اجرا گردد
 
2-   با توجه به ظرفیت گردشگری و اقتصاد دریا در استان الگوئی است که استاندار به آن اشاره داشته اند در این بخش جذب اعتبار دولتی بیشتر برای ایجاد زیرساخت های گردشگری و توریستی است باید خلق ثروت از منابع و مواهب طبیعی و خدادادی نمود ، ما دارای نقاط گردشگری زیادی هستیم می باید برای همه آنها شناسنامه تهیه نمائیم به اطلاع عموم مردم رساند و سرمایه گذار جذب نمائیم تا امکانات رفاهی تفریحی در این نقاط شناخته شده آماده و آنگاه مردم ازاین  مکانها به نحو مطلوب استفاده نمایند.
 
نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی بعرض می رسانم. هرچند نارسایی های وجود دارد لیکن با کمک و مساعی شما عزیزان اقدامات خوبی انجام شد فقط به چند مورد اشاره میکنم:
 
1- در بحث اعزام زائرین به کربلا و جمع کمک های مردم برای اربعین امام حسین (ع) رتبه اول در استان بدست آمد.
 
2-در خصوص کنترل و کاهش طلاق در چهارماه گذشته نسبب به چهارماه مشابه در سال قبل بر اساس اعلام اداره ثبت احوال کاهش چشم گیری داشتیم با این همه در این حوزه باید تلاش بیشتری نمائیم.
 
3-درباره معرفی روستای پاک از جهات رفع طلاق اعتیاد و بیکاری یکی از روستاهای شناسایی شده  و در حال پیگیری است تا مطابق برنامه به اهداف مطلوب دست یابیم.
 
7-   در بحث موضوع وقوع زلزله زه و کمک رسانی به زلزله زگان غرب کشور کمک های مناسبی از سوی فرمانداری، بخشداریهای تابعه ،سپاه پاسداران،هلال احمر، کمیته امداد ،بهزیستی و سایر دستگاهها صورت پذیرفته دراینجا از زحمات مدیران این ادارات و نهادها تقدیر و تشکر دارم.
 
فرماندار نکا ، بمنظور تحول اداری و خدمات رسانی بهتربه شهروندان موارد را یادآوری کردند:
 
1-   به منظور احقاق حقوق شهروندان از اوقات اداری بنابر دستور استاندار لازم است کلیه جلسات اداری  پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار گردد و فهرست جلسات برنامه زمانبندی شده را در تابلو اعلانات نصب نمایند.
 
2-   مدیران ضمن شرکت در اقامه نماز جماعت در ادارات ، در نمازجمعه شرکت فعال داشته باشد.
 
3-   در جلسات فرمانداری که جنبه ی حقوقی و مالی دارد لازم است مدیران محترم شخصا حضوریابند و از اعزام نماینده و کارشناس فاقد اختیار و تصمیم گیر خوددداری گردد.
 
4-   از آنجائیکه لازم است عمکرد ادارات و نهادهای ازطریق فرمانداری جمع بندی و به استان ارسال گردد در پاسخ به نامه های فرمانداری تسریع نمایند.
 
5-   از مدیران ادارت راه و شهرسازی ،بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی و شهری،جهاد کشاورزی میخواهم  کارگروه تخحصصی ایجاد نمایند تا امور محوله از جهات تامین و تخصیص اعتبار و اجرای پروژه پیگیری ورصد گردد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار