اولین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی و ابعاد آن از منظر فقه، حقوق و علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰ 14 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جلسه افتتاحیه اولین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی و ابعاد آن از منظر فقه، حقوق و علوم انسانی روز چهارشنبه 22 آذر ماه ساعت 9 صبح با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزارشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش پس از خیرمقدم و خوشامد گویی به همه حاضرین و مهمانان با اشاره به اهمیت پژوهش در دنیای امروز گفت: دانشگاه با آموزش استمرار پیدا کرده و با پژوهش به بلوغ می‌رسد.
 
گزارش کامل اولین همایش تبیین حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
 

آرمین محمودی افزود: امروز برای ورود به دنیای جدید مجوز می‌خواهیم و این مجوز داشتن یک کارنامه آموزشی و پژوهشی قابل قبول است، چون باید هر تصمیمی مبتنی بر پژوهش و کاوشگری باشد و پژوهش کلید تحول ملتها برای رسیدن به آرمان ها و اهدافشان است.
محمودی با بیان اینکه پژوهش راه رسیدن به توسعه یافتگی است، عنوان کرد: امروز کشورها از نظر نقش و پژوهش در دنیا به دو گروه تند و کند تقسیم می شوند، کشورهایی با جنب و جوش ، فعال، کاوشگر و پژوهشگر و کشورهایی منفعل، تماشاگر و بی جنب و جوش که در سایه و حاشیه و بی نقش هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: امروز تمرکز اصلی جبهه ای که آمریکا و غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل داده ممانعت از رشد علمی و فناوری کشور ما است.
وی ابراز کرد: امروزه پس از گذشت سه دهه، کابوس آمریکایی ها به واقعیت پیوسته و انقلابی تشکیل شده که نه تنها تحریم ها آن را از پای در نیاورده بلکه در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، دفاعی و دیگر حوزه ها به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و دبیر این همایش ادامه داد: 300 مقاله از سراسر کشور به دبیر خانه این همایش ارسال شد که 150 مقاله به این همایش راه یافتند .
آرمین محمودی افزود: در پایان این همایش تخصصی یک روزه که با حضور کارشناسان ارشد، دکتری و اساتید دانشگاه برگزار شد از 3 مقاله برتر تقدیر می شود .
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نیز دراین همایش گفت: تاریخچه حقوق انسان در اجتماع ، به آفرینش حضرت آدم و هوا برمی گردد حقوق ، معطوف به وظایف و امتیازات است و حق و تکلیف درهم آمیخته است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: امربه معروف و نهی از منکر، مکلف کفایی، حق مردم بر دولت ها و حق حاکمان بر مردم از مصادیق حقوق شهروندی است و هرگاه در جامعه ای همه حقوق اداء شود و تفکر انسان برتر به وجود آید و افراد در جامعه ، الهی ، اجتماعی و اقتصادی شدند، آن وقت تمدن شکل می گیرد.
وی گفت: تفکر انسان برتر، تفکری است که افراد به این نتیجه برسند که اگر شخصی عاقل تر، عادل تر و شایسته تر از خود یافتند کار را به او بسپارند.
 
گزارش کامل اولین همایش تبیین حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: اگر حقوق انسان نسبت به مبداء آفرینش و مقصد در اجتماع شکل بگیرد آن وقت، نسبت انسانها با هم و نسبت انسانها با طبیعت شکل خواهد گرفت.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی گفت: کشورهای غربی به دلیل اینکه درون ساز هستند اما در برون ، ناسازگار هستند جامعه جهانی رابه ذلت و بدبختی کشانده اند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم دراین همایش گفت: به عمل درآوردن حقوق شهروندی، جز با احقاق حقوق مردم در محاکم قضایی، برخورداری از حقوق اولیه زیستی، مسکن و بهداشت امکان پذیر نیست.
 
 گزارش کامل اولین همایش تبیین حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

علی محمد احمدی افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مردم،دولت ها و افراد نسبت به حق های همدیگر احترام قائل شوند و تقویت و توجه به سرمایه انسانی و حقوق شهروندی را در عمل پیاده کنیم نه در حد دستور العمل ها باقی بگذاریم.
وی ادامه داد: به باور برخی از کارشناسان، انسانها وقتی به حقوق یکدیگر احترام گذارند و به مسئولیت های خود در قبال جامعه عمل کنند به شهروند ارتقاء می یابند.
استاندار اضافه کرد: امنیت، آموزش، محیط زیست، کرامت و برابری، اداره شایسته، آزادی اندیشه، دسترسی به فضای مجازی، حریم خصوصی، تشکیل خانواده، اقتصاد شفاف، مسکن، رفاه، اشتغال از مهمترین حقوق شهروندان یک کشور است.
این همایش در ساعت 16 همان روز خاتمه و مراسم اختتامیه نیز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی واحد یاسوج برگزار و پس از ارزیابی مقالات از پژوهشگران برتر قدر دانی شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار