هرچند درسال های اخیر برای دفن اصولی و بهداشتی زباله های بیمارستانی در استان فارس اقدامات قابل توجهی انجام شده اما به گفته مسئولان حفاظت محیط زیست فارس هنوز یک هزار تن زباله عفونی در این استان به صورت غیراصولی دفن می شود و می تواند تهدیدی برای سلامت فردی و اجتماعی مردم باشد.
کد خبر: ۵۳۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 13 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس چهارشنبه اظهار داشت: شرایط دفن زباله های بیمارستانی در فارس در سالهای گذشته بسیار وخیم تر از شرایط کنونی بوده است و اکنون از 74 بیمارستان فعال در استان فارس 61 بیمارستان دستگاه اتوکلاو و زباله سوز دارند اما همین تعدادی هم که هنوز دستگاه اتوکلاو ندارند برای سلامت و بهداشت مردم می تواند تهدید باشد.
نبی الله مرادی ادامه داد:اکنون برخی از بیمارستان هایی که دستگاه اتوکلاو ندارند با سایر بیمارستان ها برای دفن بهداشتی زباله قرارداد می بندند اما محیط زیست به این موضوع قانع نیست و نظارت ها و پایش مستمر را ادامه می دهیم تا روزی که حتی یک بیمارستان فارس هم فاقد دستگاه زباله سوز یا اتوکلاو نباشد.
محسن جعفری نژاد معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس هم گفت : 35 بیمارستان از 39 بیمارستان شیراز مجهز به دستگاه اتوکلاو و بی خطر ساز پسماند شده اند، در واقع تنها شهری که دراستان فارس سایت بهداشتی و اصولی دفن زباله های بیمارستانی دارد شیراز است.
وی ادامه داد:‌ در سایر شهرستان ها کاملا منطبق با معیارهای زیست محیطی زباله های عفونی دفن نمی شود.
جعفری نژاد افزود: در مجموع چهارهزار تن پسماند عفونی دراستان فارس به صورت بهداشتی و بی خطر سازی شده و یک هزار تن بدون بی خطر سازی شده دفن می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار