مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس آمار جانباختگان حوادث رانندگی در هفت ماه نخست امسال در جاده های این استان را 927 نفر عنوان کرد و گفت: 80 درصد این آمار را رانندگان و سرنشینان خودروهای پراید، پژو 405 ، پژو پارس و سمند تشکیل می دهند.
کد خبر: ۵۳۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 13 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعید غلامزاده روز چهارشنبه افزود: به ترتیب 35 و 23 درصد از جانباختگان حوادث جاده ای استان فارس، سرنشینان و رانندگان خودروهای پراید و پژو 405 بوده اند. 
مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس بیان کرد: در 295 مورد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی، برخوردی بین خودروها وجود نداشته و در اثر واژگونی و سقوط در دره روی داده است.
غلامزاده جزئیات و تفکیک دلایل تصادفات را در برنامه ریزی ها برای کاهش تلفات مفید دانست و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در پنج ساله گذشته 90 درصد اتوبوس های سانحه دیده در فارس متعلق به این استان نبوده و از استانهای همجوار بوده اند.
مدیرکل پزشکی قانونی فارس با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی افزود: هر ساله تعداد 19 هزار فوتی و 500 هزار مجروح و نیروی انسانی را که بیشتر جوان هستند و بین 25 تا 40 سال سن دارند را به دلیل تصادفات رانندگی در کشور از دست می دهیم که این خسارتی عظیم و غیرقابل جبران است.
وی 28 درصد از کل کشته شدگان در سوانح ترافیکی برون شهری فارس در هفت ماهه گذشته را متعلق به شیراز دانست و بیان کرد: همچنین 51 درصد کل فوتی های تصادفات درون شهری استان مربوط به شهر شیراز است .
مدیرکل پزشکی قانونی فارس آمار 78 درصد فوتی های درون شهری و 67 درصد کشته شده های برون شهری استان را متعلق به شهرستان های شیراز، کازرون، مرودشت، داراب، آباده، فیروزآباد، جهرم ، لار، فسا و نی ریز دانست و بیان کرد: پیشگیری و کاهش تلفات در این مناطق ضروری است و باید در اولویت کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: از مجموع فوتی های سوانح رانندگی در هفت ماهه نخست امسال، 169 نفر از عابران پیاده بوده اند. 
غلامزاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سال های گذشته با تکمیل تجهیزات پزشکی قانونی فارس، هیچ نیازی به ارسال نمونه به استانهای دیگر و مرکز نیست و حتی در برخی موارد به نمونه های ارسالی از استان های مجاور پاسخ می دهیم.
وی گفت: آزمایشگاه ژنتیک اداره کل پزشک قانونی فارس بسیار پیشرفته و در کشور صاحب نظر است.
مدیرکل پزشکی قانونی فارس در ادامه از لزوم فرهنگ سازی ترافیکی سخن گفت و ایفای نقش رسانه ها به ویژه در شبکه های اجتماعی را برای کاهش تلفات جاده ای در استان خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار