مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از کاندیدا شدن رامسر برای ثبت جهانی شدن خبر داد و گفت: شهرستان رامسر در کنار اقامتگاه‌ها نیازمند هتل ۵ ستاره است‌.
کد خبر: ۵۳۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 12 December 2017
به گزارش تابناک : دلاور بزرگ‌نیا  با اشاره به اینکه توجه اداره کل میراث فرهنگی به صنایع دستی به عنوان مسیر معنوی صنعت گردشگری است، اظهار کرد: برای گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در کنار طبیعت و زیبایی منابع طبیعی، بسیاری از حوزه‌های بخش هنر‌های سنتی و میراث معنوی و بناهای تاریخی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به آیین نکوداشت هنر‌ماه که تقدیر از دو هنرمند صنعت نمد‌مالی و سفالگری بود، بیان کرد: استاد شاه‌نظری و استاد محبی که آثارشان دارای مهر اصالت یونسکو هستند از بازماندگان نسلی هستند که دیگر آن را نداریم اگرچه شاگردان و خانواده آنها ادامه دهنده راه این افراد هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران به فرهنگ و تدبیر ارزشمند ایرانی که قدر‌شناسی است، اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری آیین‌های نکوداشت شناساندن این هنرمندان و هنر فاخر صنایع دستی به مردم است.

*ارائه تسهیلات مناسب به هنرمندان واقعی

این مسؤول تصریح کرد: برای ارتقای صنایع دستی باید طبق تدبیر و سیاست دولت، در اختیار گذاشتن مواد اولیه مرغوب و ارزان جهت ساخت محصول مرغوب و مقرون به صرفه مورد توجه قرار گیرد تا برای خریدار علاقه ایجاد کند.

بزرگ‌نیا به ارائه تسهیلات ویژه در حوزه صنایع دستی و مشاغل روستایی در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: افراد نیازمند این تسهیلات به درستی شناسایی شدند که به هنرمندان واقعی داده می‌شود تا هنرمندان واقعی در جهت ارتقا آثار خود گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه گردشگری رامسر و غرب مازندران اشاره کرد و گفت: شهرستان رامسر با قابلیت‌های در هم تنیده نه تنها در زمینه طبیعت بکر، بلکه با وجود المان‌ها و آثار تاریخی و کارگا‌ه‌ها  به عنوان شهر ویژه و ممتاز گردشگری شناخته شده است.

*رامسر در راه ثبت جهانی شدن

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از کاندیدا شدن رامسر برای ثبت جهانی شدن خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه مقدمات لازم انجام شده و در کنار ثبت جهانی شدن جنگل‌های هیرکانی و قله دماوند به زودی رامسر نیز در صف ثبت جهانی شدن قرار می‌گیرد.

این مسؤول تصریح کرد: شهرستان رامسر در کنار اقامتگاه‌های ارزان قیمت با متقاضیان خاص خود، نیاز جدی به هتل ۵ ستاره دارد که اقداماتی در زمینه جانمایی و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه صورت گرفته است.

بزرگ‌نیا گفت: غرب مازندران بر محور گردشگری استوار است اما به معنی کنار گذاشتن بقیه ظرفیت‌ها نیست، بلکه در کنار حوزه گردشگری که امتیاز و مزیت مطلق رامسر است، می‌توان به قابلیت‌های دیگر شهرستان نیز پرداخت.






منبع : کاسپین 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار