مديركل كميته‌ي امداد امام خميني(ره) استان فارس گفت: از راه‌اندازي سامانه‌‌ي پيامكي به نشاني *8877*071# براي ايجاد امكان واريز الكترونيكي صدقات روزانه خبر داد و گفت: كد واريز مبلغ براي شيراز 071 و براي ساير شهرستان‌ها 0711 است.
کد خبر: ۵۳۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 12 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:  محمد بذرافشان  مديركل كميته‌ي امداد امام خميني(ره) استان فارس در يك كنفرانس خبري گفت: هدف از اجراي اين طرح افزايش اعتماد عمومي، صرفه‌جويي در هزينه‌ها، كاهش فرآيندها، جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده، اطلاع‌رساني آنلاين به خيرين بوده است.
او در توضيح اين طرح گفت: با طراحي نرم‌افزاري جامع، پس از تخليه‌ي صندوق‌هاي صدقات موجود نزد شهروندان و خيران، ميزان وجوه تخليه‌ شده به همراه پيشينه‌اي از كمك‌هاي قبلي انجام شده براي فرد از طريق سيستم و در قالب يك پيامك ارسال مي‌شود.

بذرافشان با تصريح اينكه نرم‌افزار طراحي شده امكان شناسايي صندوق‌هاي توزيع شده بين خيرين را دارد، گفت: در هر منطقه كاربراني مشخص وظيفه‌ي تخليه‌ي صندوق‌ها را عهده‌دار هستند و با توجه به تگ‌هاي NFC نصب شده در آدرس، به شكل دقيق وضعيت صندوق و ميزان كمك‌هاي جمع‌آوري شده در تاريخ‌هاي مختلف قابل رصد خواهد بود.

او تاكيد كرد كه اين نرم‌افزار امكان ثبت مبلغ تخليه شده هر صندوق را به‌طور آنلاين در سيستم مركزي فراهم كرده است و شهروندان نيز مي‌توانند تمام كمك‌هايي كه به كميته امداد كرده‌اند را ره‌گيري كنند.

بذرافشان با بيان اينكه در هشت ماهه امسال فارس در زمينه صدقات مقام اول كشور را كسب كرده است، گفت: اول فروردين امسال نسبت به سال قبل يك درصد رشد جمع‌آوري صدقات را شاهد بوديم، اين ميزان در هشت ماهه به 18 درصد رسيده است.

او اين رشد را نشانه‌ي روند رو به رشد اعتماد عمومي و موفقيت تلاش‌ها براي افزايش سرمايه‌ي اجتماعي ارزيابي و اضافه كرد: امسال به طور ميانگين در هر ماه 15 ميليارد ريال از محل صدقات درآمد كسب شده كه 35 درصد از آن مربوط به شهرستان شيراز و مابقي ساير شهرستان‌هاي استان بوده است.



مديركل كميته‌ي امداد فارس همچنين از راه‌اندازي سامانه‌‌ي پيامكي به نشاني *8877*071# براي ايجاد امكان واريز الكترونيكي صدقات روزانه خبر داد و گفت: كد واريز مبلغ براي شيراز 071 و براي ساير شهرستان‌ها 0711 است.

او همچنين از افزايش ميزان اعتبارات اشتغال‌زايي استان فارس در سال 96 خبر داد و گفت: سال گذشته سهم فارس از تسهيلات ارزان‌قيمت اشتغال، 104 ميليارد تومان بود كه امسال اين رقم به 225 ميليارد تومان افزايش داشته است.

بذرافشان با بيان اينكه فارس در جذب اين اعتبارات و پرداخت تسهيلات اشتغالزا در 6 ماه اول امسال مقام اول كشور را دارد، گفت: يكي از اقدامات كميته‌ي امداد فارس در راستاي اشتغال پايدار، راه‌اندازي پنل‌هاي خورشيدي توسط مددجويان تحت پوشش بوده است.

او گفت: در اين موضوع هر مددجو مي‌‌تواند ماهيانه بين 750 تا 850 هزار تومان درآمد پايدار از محل فروش برق توليدي براي 20 تا 25 سال آينده داشته باشد.

بذرافشان خاطرنشان كرد: امسال و در دي ماه همزمان با جشن خودكفايي بيش از 5 هزار خانوار تحت پوشش كميته‌ي امداد فارس، بهره‌برداري از پنل‌هاي خورشيدي نيز آغاز مي‌شود؛ علاوه بر اين با پرداخت تسهيلات زمينه‌ي تامين 400 خودرو براي فرزند يا سرپرست خانوار مددجويان با هدف ايجاد اشتغال فراهم شده است.

او گفت: در حوزه‌ي مسكن نيز با تامين قطعه زميني از املاك مجتمع اقتصادي كمتيه امداد، زمينه براي احداث 150 واحد مسكوني خيرساز در قالب واحدهاي مسكوني 110 متري در يكي از نقاط شيراز فراهم شده است؛ اميدواريم با همراهي خيران، كار ساخت اين واحدها نيز با سرعت انجام شود.



بذرافشان همچنين گفت: سال گذشته كميته امداد فارس 16 هزار حامي داشت، امسال نيز براي 21 هزار حامي شناسه صادر شده و 17 هزار و 700 مورد واريز وجه ثبت شده؛ در بحث حاميان هم ريزش داريم هم رويش، اما بحمدالله رويش بيش از ريزش‌ها بوده است.

مديركل كميته‌ي امداد استان فارس با بيان اينكه فقر به دلايل مختلفي در كشور رو به افزايش است، گفت: كميته‌ي امداد به‌عنوان يك نهاد فرهنگي اجتماعي و حمايتي تلاش كرده است با استفاده از راهكارهايي اين روند افزايشي را كند كرده و كاهش دهد.

بذرافشان اعتقاد دارد كه كميته‌ي امداد استان فارس در كاهش سرعت افزايش فقر موفق بوده به‌طوريكه 122 هزار خانوار معيشت بگير اين نهاد در سال 95، امسال به 118 هزار خانوار رسيده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار