عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: طرح علمی کاربردی بهینه‌سازی منابع آب در مصارف کشاورزی برای نخستین بار در کشور در استان فارس به اجرا درمی‌آید.
کد خبر: ۵۳۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 11 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: سید علی‌اکبر صفوی بعدازظهر امروز در همایش علمی سیستم آبیاری هوشمند در باغات با تأکید بر عزم و همت ملی در صرفه‌جویی منابع آب اظهار داشت: صرفه‌جویی در منابع آب، آب مصرفی را تا دو برابر افزایش می‌دهد و  در این زمینه باید منافع جمعی را در نظر گرفت و از نگاه‌های انفرادی خودداری کرد.

وی بیان کرد: به‌منظور مصرف صحیح منابع آبی طرح بزرگی با حضور محققان، کارآفرینان و دانشجویان تهیه و تدوین‌شده که ابتدا در فارس و سپس در استان‌های مجاور به اجرا درمی‌آید.

قائم‌مقام سابق دانشگاه شیراز با اشاره به ابعاد اشتغال‌زایی این طرح خاطرنشان کرد: این سیستم هزینه خود را در بخشهای مختلف تأمین می‌کند و توجیه اقتصادی مناسبی دارد.

صفوی بابیان اینکه برای اجرای این طرح تسهیلات بانکی در نظر گرفته است، ادامه داد: با رایزنی‌های انجام‌شده مقرر شد تسهیلاتی با سود اندک توسط پست‌بانک در اختیار کشاورزان و کارآفرینان مجری این طرح قرار بگیرد.

وی با  تأکید بر اینکه هر کس با هر توان تخصصی و اجرایی برای عملیاتی کردن سیستم آبیاری هوشمند باغات باید به میدان بیاید، گفت: 85 درصد هزینه تبدیل آبیاری غرق آبی به قطره‌ای توسط دولت تأمین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار