خسرو شهبازی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزی حفاظتی یکی از برنامه های ما برای حفاطت از خاک است و این برنامه اکنون در حال اجراست.
کد خبر: ۵۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 10 December 2017
خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:خاک در تولید محصولات کشاورزی اهمیت ویژه ای دارد و تاثیر خاک بر امنیت غذایی جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی  خاطر نشان کرد:کشاورزی حفاظتی را با طرح های خاک ورزی آغاز کردیم که در این راستا همکاری خوبی بین جهاد کشاورزی استان و موسسه بین المللی ایکاردا انجام شده است.

شهبازی اظهار داشت: اقلیم خشک و شرایط آب و هوایی در فرسایش خاک تاثیرگزار  دارد وبارندگی ما یک و سوم دنیا و تبخیر ما سه برابر است و زمان برای تشکیل خاک بسیار طولانی و در استان ما بیش از ۳۰۰ سال طول میکشد تا یک سانتی متر خاک تشکیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:در خاک ورزی حفاظتی پس چر مزارع در اراضی باقی میماند تا ماده آلی خاک به خاک برگردد و از فرسایش خاک جلوگیری بعمل آید.

شهبازی گفت: کاهش شخم در زمین، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با سوق دادن تولیدکنندگان به سمت استفاده از شهرک های صنعتی  از دیگر اقدامات در حوزه خاک  است.

وی تاکید کرد: ایجاد پوشش گیاهی، تعادل بین دام و مرتع و احیا جنگل را در حفاظت خاک مهم دانست که در دستور کار بخش کشاورزی است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار