هفت قصه گو از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور در اصفهان، در مرحله منطقه ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت و به روایت قصه می پردازند.
کد خبر: ۵۳۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 09 December 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان:زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به اینکه  مرحله منطقه ای «بیستمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی» به میزبانی کانون استان اصفهان در سه بخش مربیان کانون، قصه گویان رضوی و بخش آزاد از 20 تا 22 آذرماه و با حضور 39 قصه گو از 6 استان کشور برگزار می شود، گفت: هفت قصه گو از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور در اصفهان، در مرحله منطقه ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت و به روایت قصه می پردازند.
 
وی افزود: معصومه پناهیان از مرکز فرهنگی هنری رستم با قصه «آسیاب جادویی»، آرزو حقیقی با قصه «قیچی که دنبال کار می گشت» از مرکز فرهنگی هنری نی ریز، نرگس عرفانی نیا از مرکز فرهنگی هنری صدرا با قصه «گره های جادویی»، صدراله ممویی، مربی کتابخانه سیار روستایی نورآباد و رستم با قصه «عشق واقعی» و الهه ناسوتی از مرکز فرهنگی هنری صدرا با قصه «نقاش و پرنده» مربیان قصه گوی کانون فارس هستند که در این رویداد فرهنگی با سایر قصه گویان به رقابت می پردازند.
 
افتخاری اظهار داشت: مربی قصه گوی فارس در بخش رضوی راضیه احمدی با قصه «نذر بی بی» از مراکز فرهنگی هنری شیراز است و زهرا کرهانی نیز با قصه «گلدان خالی» قصه گوی آزاد (غیرکانونی) است که از استان فارس در این رقابت شرکت دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان استان هایی هستند که قصه گویان آن ها در این جشنواره حضور دارند و تاکید کرد: برپایی نشست های  تخصصی با عنوان «رمز گشایی قصه های کهن» و «بیان خواسته ها و بایسته های کودک و نوجوان، مبتنی بر آیات و قصص قرآن» از دیگر برنامه های این جشنواره است.
 
این مقام مسئول افزود: برگزیدگان این رقابت‌ که توسط محمد سیمزاری، رضا فیاضی و حسن دولت آبادی به عنوان داوران جشنواره معرفی می شوند در بهمن سال ۱۳۹۶ در مرحله نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه ‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور خواهند یافت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار