از آغاز صدور سند مالکیت شهری و روستایی تاکنون ۲۷۶ هزار جلد سند در استان فارس صادر شده است.
کد خبر: ۵۳۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 08 December 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: پارسال ۱۳ هزار جلد سند مالکیت روستایی و ۷ هزار جلد سند مالکیت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در استان فارس صادر شده است.
عطاالله زمانی افزود: پیش بینی می‌شود تداوم این روند در قانونی شدن معاملات و ایجاد انگیزه برای ماندگار شدن روستاییان و همچنین رونق کار و تلاش در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اثر گذار باشد.
وی گفت: صدور اسناد مالکیت ثمرات بی شماری دارد که از جمله آن کاهش مهاجرت‌های روستاییان، قانونمند کردن معاملات، تسهیل در وثیقه گذاری و ایجاد انگیزه برای توسعه روستایی است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به تعامل موجود بین بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک، راه و شهرسازی و دیگر اداره‌ها گفت: صدور این میزان سند روستایی نتیجه همین تعامل موجود است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد اسناد صادر شده افزایش چشمگیری یابد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین از امضای تفاهم نامه با اوقاف خبر داد و گفت: در زمینه صدور اسناد مالکیت روستایی مشکلاتی در املاک اوقافی وجود داشت که امید است با این تفاهم نامه کار به سرانجام برسد.
زمانی، اعطای سند به واحد‌های مسکونی روستایی را فرصتی برای ماندگارشدن روستاییان در روستا‌ها وکاهش مهاجرت، قانونی شدن معاملات و کاهش اختلافات ملکی اعلام و اظهار کرد: به همین سبب بنیاد مسکن واگذاری اسناد مالکیت در ۳۸۰ هزار واحد مسکن روستایی را در برنامه خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار