هزینه های بالای دندانپزشکی در طول سال های اخیر گریبان گیر مردم بوده و مطب های خالی دندانپزشکی و گلایه های مردم از هزینه های بالای آن حکایت از مشکلات بزرگی در این حوزه دارد.
کد خبر: ۵۳۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 08 December 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:از محالات است که این مشکل وبیماری خاص به سراغ شما نیامده ونخواهد امد درد دندان کوچک وبزرگ نمی شناسد واگر سراغ ادم بیاید کمر انسان را می شکند هزینه های بالای دندانپزشکی این روزها صدای همه را درآوره است از فقیر وغنی گرفته تا کودک وسالمند که برای رفتن به مطب دندانپزشکی باید هزینه ای بالا پرداخت کرد ومتاسفانه هیچ نظارتی هم بر روی کار وقیمت انها نمی شود. 

هرکدام برای خود تعرفه ای خاص دارند و قیمت ها برای هرکدام متفاوت است و هرکس نیر برای خودش دفتر ودستکی دارد واگر دندانتان درد بگیرد کاری به تعرفه وغیره ندارید وفقط وفقط باید پرداخت کنید واگر هم بیمه تکمیلی مقداری از ان را به شما بدهد یا خیر که کلاهنات را باید بالا بیاندازیددر حال حاضر سطح درآمد عمومی در کشور پاسخگوی تعرفه های موجود نیست و وزارت بهداشت نیز خدمات دندانپزشکی را در ردیف خدمات لوکس و زیبایی قرار داده است، شاید از همین رو است که بیشتر شهروندان رغبتی به مراجعه برای معاینه و جلوگیری از پوسیدگی دندان های خود نشان نمی دهند.
  یکی از بیماران حاضر در مطب با انتقاد از هزینه های بالای دندانپزشکی گفت : بیشتر از چندین ماه است که درد زیادی در دندان هایم احساس می کنم اما چه کسی جرات دارد با این هزینه ها به دندانپزشک مراجعه کند. 

مراجعه به دندانپزشک باعث کمی شود که نیمی از حقوق یک ماهم شود و به عبارتی باید فکری برای سایر هزینه هایم بکنم. بیشتر مطب ها هزینه های ثابتی برای درد دندان دریافت نمی کنند و به عبارتی نمی توان نظارت خاصی را در بین دندانپزشکان این شهر مشاهده کرد و قیمت ها تفاوت فاحشی با هم دارند.
  
 به نظر می رسد از یک سو مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و هزینه‌های بالای خدمات دندانپزشکی از رفتن به مطب دندانپزشکان سر باز می‌زنند و از سوی دیگر دندانپزشکان به دلیل عدم مراجعه بیماران با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند و این مسئله یک آسیب دوجانبه را در پی خواهد داشت که به دنبال آن هم مردم به لحاظ بهداشت دهان و دندان دچار آسیب خواهند شد و هم دندانپزشکان به لحاظ امنیت شغلی.

اما در این میان عدم پوشش بیمه از خدمات دندانپزشکی نیز سبب مشکلات زیادی برای مردم شده است که با ادامه این روند شاهد به خطر افتادن سلامت دندان و در پی آن سلامت جامعه خواهیم بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار