نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که حوادث رانندگی از مهمترین علت‌های افزایش تعداد معلولان در استان فارس و شهر شیراز است.
کد خبر: ۵۳۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 04 December 2017
تابناک فارس به نقل ازایسنا: علی ناصری در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلول که در مدرسه‌ی نابینایان شوریده‌ی شیرازی برگزار شد، گفت: حدود نیم میلیارد نفر از مردم جهان دچار معلولیت‌های جسمی، حرکتی و ذهنی هستند و 80 درصد معلولیت‌ها در کشورهای در حال توسعه حادث می‌شود.

ناصری با اشاره به تاثیر حوادث رانندگی بر افزایش تعداد معلولان جسمی و حرکتی در استان فارس، گفت: در 8 ماه اول امسال 129 نفر در حوادث رانندگی در شیراز جان باخته‌اند که 25 نفر آنان دانش‌آموز بوده‌اند.

عضو هیئت رئیسه‌ی شورای اسلامی شیراز گفت: طی این مدت حدود 300 نفر در شیراز بر اثر سوانح رانندگی دچار معلولیت شده‌اند.

ناصری تصریح کرد: به نظر می‌رسد ارتقاء فرهنگ رانندگی و کاهش حوادث در این بخش، تاثیری مهم بر جلوگیری از افزایش تعداد معلولان دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شیراز نیز گفت: نامگذاری سوم دسامبر به‌عنوان روز جهانی معلولان، با هدف ارتقاء آگاهی‌های مردم نسبت به وضعیت اعضای جامعه‌ی معلولان انجام شده است.

لیلا دودمان با تاکید بر لزوم توجه جدی به وضعیت معلولان در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، روز جهانی معلولان را فرصتی مناسب برای متوجه کردن نگاه و برنامه‌های دولت، مسئولان و مردم به سمت رفع نیازهای این بخش است.

دودمان، درد مشترک معلولان را توجه به آنان نه از باب احترام یا دلسوزی، بلکه برای رفع مشکلات آنان دانست و گفت: باید به معلولان مجال داده شود تا شرایط را برای حضور و فعالیت خود در ابعاد مختلف را فراهم کنند.

دودمان، ایجاد فضاهای شهری مناسب برای تردد و انجام فعالیت معلولان را یک ضرورت برشمرد و با بیان اینکه از مهمترین مشکلات معلولان، فراهم شدن بستری برای رفع نیازهای معیشتی است، گفت: تمام معلولان یک اِستیوِن ویلیام هاوکینگ درون خود دارند و باید تلاش کنند که آن را یافته و فعال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار