رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: جابه جا شدن و رفت و آمد به مدارس استثنایی بزرگترین مشکل دانش آموزان معلول این استان است.
کد خبر: ۵۳۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 03 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:رستم اکبری زاده،  در  روز جهانی معلولان (دوزادهم آذر) بیان داشت: به دلیل نبود مراکز و مدارس استثنایی در اغلب مناطق و به ویژه روستاهای استان فارس ، دانش آموزان ساکن این مناطق برای دسترسی به امکانات آموزشی باید روزانه سختی مسافت راه را متحمل شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس افزود: با تلاش های صورت گرفته تنها توانسته ایم حدود 50 درصد هزینه سرویس دانش آموزان مدارس استثنایی را تامین کنیم اما نیاز است مسئولان و تشکل های مردم نهاد برای بهبود وضعیت ایاب و ذهاب معلولان تلاش کنند.
وی ادامه داد: ظرف یک سال گذشته 13 مرکز و مدرسه ویژه معلولان در فارس ساخته و به آمار قبل اضافه شده و اکنون شمار این مراکز در این استان به 157 مرکز و مدرسه استثتایی رسیده است.
اکبری زاده اضافه کرد: دانش آموزان معلول استان فارس امسال 78 مقام اول تا سوم را در مسابقات کشوری معلولان در زمینه های مختلف ورزشی ،فرهنگی و هنری کسب کرده اند و پیش بینی می شود در این زمینه فارس مقام اول کشور را به دست آورد.
وی، با اشاره به راه اندازی انجمن حمایت از دانش آموزان استثنایی امید در استان فارس، گفت: این انجمن فعالیت خود را زیر نظر استانداری فارس و فرمانداری ها شروع کرده و تاکنون موفق شده حدود 50 درصد از کمک هزینه سرویس دانش آموزان معلول استان را تامین کند و همچنین زیر نظر این انجمن یک میلیارد و 500 میلیون ریال به دانش آموزان معلولی که به بیماری های خاص مبتلا هستند کمک شده است.
اکبری زاده ادامه داد: آمار دانش آموزان تلفیقی و دیر آموز این استان در سال 96 از سه هزار نفر به چهار هزار و 400 نفر افزایش یافته است.
او گفت: در سال جاری برای افزایش پوشش تحصیلی در 11 نقطه دورافتاده در استان که امکان احداث مدرسه استثنایی وجود نداشته کلاس های درسی ویژه معلولان در کنار مدارس عادی ایجاد و معلم این کلاس ها نیز به طور جداگانه تامین شده است.
اکبری زاده در بخش دیگری از سخنان افزود: به مناسبت سوم دسامبر (دوازدهم آذر) که به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده  آیینی درشهرستان های کشور برگزار می شود و مشابه همین مراسم نیز روز سیزدهم آذر با حضور مسئولان در مرکز استان ها برپا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار