مدیرکل بنیاد مسکن فارس نسبت به عدم مقاوم‌سازی ۴۵ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای استان هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 30 November 2017
عطا الله زمانی نسبت به عدم مقاوم‌سازی ۴۵ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای استان هشدار داد و با تاکید بر اینکه با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی نباید هراسی از زمین لرزه و حوادث داشته باشیم، اظهار کرد: توصیه می‌شود مناطق شهری و روستایی که تسهیلات مقاوم‌سازی به آنها تعلق می‌گیرد استقبال بیشتری از مقاوم‌سازی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از مردم خواست تا با مراجعه به بنیاد مسکن در همه مراکز شهرستان‌ها نسبت به تشکیل پرونده و ارائه تقاضا و درخواست دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی این واحدها اقدام کنند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون حدود ۵۵ درصد واحدهای روستایی قبل یا بعد از حادثه در فارس مقاوم‌سازی شده است که  البته در مقایسه با میانگین کشوری، وضعیتی مناسب داریم اما تاکید ما این است که این نسبت رشد چشمگیری داشته باشد و بتوانیم تسهیلات را در اختیار سایر واحدهای غیرمقاوم هم قرار دهیم.

زمانی از مردم روستاهای استان فارس خواست مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود را در اولویت قرار دهند و از ساخت واحد مسکونی خود در حریم رودخانه‌ها و مناطق حادثه‌ساز خودداری کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در مورد حادثه سیل پارسال و ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی به متقاضیان در مناطق آسیب دیده در استان نیز گفت: حدود ۱۵ شهرستان درگیر سیل بودند که پس از این حادثه مقاوم‌سازی منازل مسکونی در برنامه قرار گرفت و از مردادماه امسال پرداخت تسهیلات به آن‌ها آغاز شد.

وی  با بیان اینکه بنیاد مسکن همواره در کنار آسیب‌دیدگان است و به امدادرسانی و ایجاد شرایط بهتر زندگی برای روستاییان با تلاش جهادی همت گماشته است، اظهار داشت: در این حادثه سیل پارسال حدود ۶ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که با پیگیری ستاد بحران استان فارس، منابع مالی تامین اعتبارات انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس  گفت: واحدهای مسکونی آسیب دیده سیل پارسال در روستاهای فارس ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرهایی که مشمول دریافت وام و تسهیلات هستند نیز  ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.

زمانی تصریح کرد: بنیاد مسکن در موضوع تسهیلات بازسازی نیز برای واحدهایی که آسیب جدی دیده باشند ۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار