استاندار فارس گفت: خدمات ارائه شده به اتباع بیگانه بسیار بیشتر از کمک های کمیساریا است اما برای ساماندهی نیازمند حمایت های بیشتر هستیم.
کد خبر: ۵۳۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 29 November 2017
اسماعیل تبادار سه شنبه شب در جمع تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی حاضر در ایران تاکید کرد: استان فرهنگی و تاریخی فارس یکی از پهناورترین استان های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: فارس استان حافظ و سعدی است که شهرت جهانی دارند و اساس و ارکان جمهوری اسلامی بر نوع دوستی شکل گرفته است و اینکه در این کشور پذیرای پناهندگان هستیم بر همین اساس است.

استاندار فارس یادآور شد: فارس در مباحث اقتصادی شامل کشاورزی، نفت و گاز قوی است و دارای جایگاه مناسبی در بخش معادن است.

تبادار ادامه داد: در راستای همین پهنای استان، بسیاری از پناهندگان در بخش های مختلف اقتصادی فارس مشغول به کار و امرار معاش هستند.

وی افزود: خیلی از پناهندگان با ایرانیان ازدواج کردند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر افغانی در فارس زندگی می کنند، ۳۲ هزار دانش آموز افغانی نیز مشغول به تحصیل هستند و اجازه کار و فعالیت اقتصادی برای همه پناهندگان در فارس مهیا است.

استاندار فارس تصریح کرد: بهره مندی از آموزش های عالی برای پناهندگان مهیا و برخورداری از بیمه سلامت شامل پناهندگان می شود.

تبادار یادآور شد: برای اینکه بتوانند حرفه کسب کنند از امکانات آموزش فنی و حرفه ای بهره مند هستند و افراد ناتوان نیز از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: پناهندگان در چارچوب قانون نظام جمهوری اسلامی از خدمات مختلف بهره می گیرند.

استاندار فارس تاکید کرد: کمک های کمیساریا مناسب است اما خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان چندین برابر این کمک ها است.

تبادار ادامه داد: برای ساماندهی مناسب به کمک های کمیساریا بیش از این نیازمند هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار