رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از آغاز برنامه غنی سازی و احیای ۵۴ هکتار از جنگل های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 25 November 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: حسن خسروانیان روز شنبه گفت: در اجرای طرح غنی سازی و احیای جنگل های پاسارگاد که در این شهرستان آغاز شد گروه های مردمی، مرتعداران ، سازمان های مردم نهاد، حافظان ودوستداران طبیعت با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد یادآور شد: شهرستان پاسارگاد دارای ۱۶۸ هزار هکتار عرصه های ملی است که ۱۰۰ هزار هکتار از وسعت این شهرستان را جنگل ها تشکیل می دهند اما متاسفانه براثر استفاده های غیراصولی برای تامین سوخت ، چرای بی رویه ،  وهمچنین خشکسالی ها این جنگل ها تخریب شده اند به گونه ای که در بعضی نقاط شهرستان از جنگل ها فقط یک تک درخت باقی مانده است.

خسروانیان با بیان اینکه همه ساله در فصل کاشت بذر برنامه غنی سازی و احیای جنگل های تخریب شده را دردستور کار داریم گفت: آن برنامه در سال جاری به احیای جنگل های محور سعادت شهر به ارسنجان اختصاص یافته و تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

وی ادامه داد: گونه های کاشت بذراز نوع بنه ،ارژن وبادام کوهی است که با آب وهوای منطقه سازگاری دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد همچنین با تقدیر از مردم این شهرستان به دلیل رعایت اصول ایمنی به هنگام رفتن به جنگل وعرصه های منابع طبیعی گفت: خوشبختانه به دلیل رعایت نکات ایمنی، برگزاری کلاس های آموزشی و گشت های جنگبانان در جنگل و تذکر به مردم در روزهای تعطیل جهت رعایت اصول استفاده صحیح ازجنگل در سال جاری هیچ گونه آتش سوزی در شهرستان پاسارگاد نداشتیم وآتش سوزی در این شهرستان به صفر رسیده است.

خسروانیان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال تا پایان فصل بذر کاری بیش از ۲۰۰ هکتار از مناطق تخریب شده عرصه های جنگلی احیا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار