مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس در شورای زکات استان گفت: استان فارس در شش ماهه نخست امسال با ۱۲۳ درصد افزایش میزان جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه پارسال جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۲۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 22 November 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:بذرافشان ادامه داد:این افزایش میزان زکات به تفکیک شامل ۳۵ درصد افزایش در جمع آوری زکات واجب، ۳۴۰ درصد افزایش در زکات‌های مستحبی و ۳۲۰ درصد در جمع آوری زکات فطریه نسبت به مدت مشابه پارسال است.
 به گفته وی ، هزینه زکات بیشتر به سمت و سوی سفره فقرا است و ۷۴ درصد این میزان زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا و ۲۶ درصد هم در طرح‌های عام المنفعه هزینه شده است.
وی افزود: صدا و سیمای مرکز فارس در ترویج فرهنگ زکات بسیار فعال عمل کرده است و از تلاش‌های این رسانه قدردانی می‌شود.
حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری ، رئیس زکات استان فارس با بیان اینکه در شش ماهه گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است، گفت: استان فارس پارسال هم با جمع آوری ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده، مقام نخست کشور را داشته است.
وی یاد آور شد: در هشت ماه گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان جمع آوری شده که ۹ میلیارد تومان مربوط به زکات واجب، ۴ میلیارد تومان زکات مستحبی و ۹ میلیارد تومان هم زکات فطریه و کفاره است.
حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری با بیان اینکه ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع شده به نیازمندان پرداخت شده است، ادامه داد: با زکات جمع آوری شده به ۲۴ هزار نیازمند کمک معیشتی، ۸۳ باب منزل ساخته، ۴۰۰ مورد کمک به مرمت و بازسازی منازل نیازمندان، ۲۳۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۳ مورد کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شده است.
حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: ۵۷ طرح عمرانی عام المنفعه هم از جمله ۱۹ مسجد، ۲۰ حسینیه و فاطمیه و ۴ خانه عالم از محل وجوه زکات ساخته شده است.
سید حسین حقایقی قائم مقام صداوسیما مرکز فارس گفت: برای ترویج فرهنگ زکات سیمای فارس ۲۶ برنامه با عنوان زکات جلوه الهی در حال پخش دارد و ۱۰ میان برنامه و ۱۱ مستند هم در میان برنامه‌های این شبکه استانی پخش می‌شود.
وی افزود: در حوزه صدا هم برنامه احکام زکات در حال پخش است و برنامه‌های ویژه‌ای از برنامه سلام آباد هم به فرهنگ سازی این فرضیه پرداخته است.
آیت الله حسن عالمی ، رئیس شورای عالی زکات کشور هم  در جلسه شورای زکات استان فارس گفت: اگر فرهنگ زکات در جامعه نهادینه شود ، دیگر نیازی به تلاش برای جمع آوری زکات باقی نمی ماند و مردم ، خود برای پرداخت زکات صف می کشند.
وی احیا فرهنگ زکات را اولویت اول شورای زکات دانست و افزود: آنچه از فرهنگ عصمت و طهارت برمی آید این است که ترویج فرهنگ زکات تکلیف ما است.
آیت الله عالمی ادامه داد: برکات معنوی زکات در جامعه باعث می شود که مال تلف نشود و خدا مالی که زکات آن پرداخت شده را حفظ می‌کند و زکات برای حل مشکلات مردم کفایت می کند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین دلایل جمع آوری نشدن زکات ، کاستی در فرهنگ سازی زکات، تبلیغات کم، نهادینه نشدن فرهنگ زکات در جامعه و کم کاری مسئولان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار