مدیر کل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز بر لزوم همکاری بین این دو مجموعه برای احیای بافت تاریخی شهر تاکید کردند.
کد خبر: ۵۲۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 21 November 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، صبح  امروز سه شنبه ۳۰ آبانماه  جاری مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس به همراه مدیران و معاونین خود با حیدر اسکندپور شهردار شیراز دیدار کرد.

در  این جلسه صمیمانه، شهردار شیراز ضمن بیان مشکلات موجود در بافت تاریخی و تلاش جهت حفظ و احیا آثار تاریخی این منطقه، از همکاری و مساعدت شهرداری  با میراث فرهنگی در تبدیل این ظرفیت عظیم به جاذبه ای ارزشمند خبر داد.

وی افزود: از شعارهای اصلی من هوشمند سازی شهر شیراز و توسعه فرهنگی و اجتماعی در بافت فرهنگی و تاریخی است و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم بود.

وی اظهار داشت: مد نظر است در بازه زمانی ۳ ساله، از این فرصت  پیش آمده با جدیت تمام و تعامل همه جانبه با میراث فرهنگی، شورای شهر و دستگاه های ذیربط، اعتبار قابل ملاحظه را از محل شهرداری به منظور رفع مشکلات بافت تاریخی،ساماندهی محور زندیه و تلاش برای ثبت جهانی این مجموعه اختصاص دهیم تا گامی مهم در عرصه گردشگری شهر شیراز برداشته شود.

 در ادامه این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی فارس ابراز امیدواری کرد با حاکم شدن نگاه میراثی و گردشگری در بین مدیران ارشد استان، بتوان  شهر شیراز را از شهری برای شهروند تبدیل به شهری برای گردشگر نمود.

امیری با اشاره به دغدغه میراث فرهنگی در خصوص موضوع بافت تاریخی و محور زندیه عنوان کرد: بافت تاریخی درسایر کشورهای دنیا منبع درآمد و اقتصاد پایدار است و باید با الگو گرفتن از این طرح برای احیای بافت تاریخی شیراز و ایجاد فرصت و جاذبه جدید گردشگری بهره مند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس همچنین در خصوص عملیاتهای اجرایی در محدوده بافت از جمله طرح جامع حفاظت شهری و مستند نگاری ۱۲ هزار پلاک از بافت، که برای اولین بار در کشور با حمایت وزارت راه و شهرسازی کشور،شرکت عمران و بهسازی،سازمان میراث فرهنگی کشور،پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با همکاری گروه ایتالیایی و خریداری و مرمت ۲۷ خانه غیر ثبتی به صورت پایلوت برای تغییر کاربری به تاسیسات گردشگری توضیحاتی ارائه داد.

وی در پایان افزود: با همفکری و همکاری های مشترک فی مابین، می توان بافت تاریخی را به عنوان یک مقصد پایداردر حوزه گردشگری در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار