یک دختر نابینا و ناشنوای شیرازی با بافتن فرش و انجام سایرهنرهای دستی به خوبی ثابت کرده که معلولیت محدودیت نیست.
کد خبر: ۵۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 21 November 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:وقتی سخن از معلولیت به میان می‌آید، برخی بر این باورند که معلولیت برای این افراد محدودیت است، اما توانمندی و افتخارآفرینی‌هایی که توسط معلولان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاق افتاده به خوبی نشان داده که محدودیت در معلولیت نیست و اگر از فرصت موجود استفاده کنند می‌توانند گام به گام با افراد جامعه پیش بروند.

نازنین ابوالوردی دانشجوی کاردانی فرش دستباف مرکز علمی‌کاربردی بازرگانی استان فارس از نمونه‌های موفق و بارز جامعه معلولان است.جوان 23 ساله‌ای که هم نابینا و هم ناشنوا است و امروز موفق به ادامه تحصیل شده و توانسته رتبه ممتاز دانشگاه را در رشته خود به دست آورد.

مادر نازنین ابوالوردی اظهار داشت: پس از پایان تحصیلات دوران دبیرستان دخترم تصمیم گرفتم او را بیشتر همراهی کنم و در حال حاضر نیز همراه دخترم دانشجو هستم. نازنین با توجه به اینکه دو معلولیت شنوایی و بینایی دارد، در رشته خود دانشجویی علاقه‌مند است و تاکنون نیز موفق بوده است.

جمیله آفریده به هنر فرش‌بافی دختر خود اشاره کرد و افزود: فرش‌بافی برای او کاری  سخت است و بایدابزارها و رنگ‌ها را شناسایی کند، اما با استعدادی که خدا در او نهفته این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

مادر نازنین ابوالوردی خاطرنشان کرد: با کدگذاری‌هایی که بر روی رنگ‌ها انجام داده‌ایم دخترم توانسته قالی‌بافی را انجام دهد و در این زمینه نیز چهار کارهنری انجام داده است.

وی بیان کرد: رشته هنری نازنین تنها در فرش نیست، بلکه او دارای مدرک فنی‌حرفه‌ای سفالگری، چرم‌دوزی و ماشین‌بافی با کاموا است که با حمایت‌های صورت گرفته به دنبال کارآفرینی هستیم.

مادر نازنین ابوالوردی تصریح کرد: یک معلول زمانی موفق است که پشتوانه داشته باشد و در درجه نخست نیز این خانواده‌ها هستند که با حمایت خود این موفقیت‌ها را رقم می‌زنند. از کودکی همواره با دخترم همراه بوده و امروز نیز با او به دانشگاه می‌روم و معتقدم حمایت‌های من است که می‌تواند در موفقیت و نشاط فرزندم تاثیرگذار باشد.

آفریده با بیان اینکه دخترش نازنین، نخستین دانشجوی فرش ایران است که با معلولیت نابینایی و ناشنوایی در حال تحصیل است افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال این هستیم تا به همراه دخترم سایر نابینایان و معلولان را آموزش دهیم و آنان را نیز به کارآفرین تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس نیز که در حاشیه نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی با هنرهای دستی این دختر دانشجوی معلول آشنا شد اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه علمی کاربردی، فراهم کردن زیرساخت‌ها برای مهارت‌های کارآفرینی است.

محمدباقر احمدی با اعلام حمایت از نازنین ابوالوردی و تحسین او تصریح کرد: در گام نخست خانواده‌ها هستند که می‌توانند مشوق خوبی برای فرزندان خود باشند و امروز مادر این دانشجو توانسته با حمایت خود روز به روز شاهد موفقیت فرزندش باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار