مدیر بنیاد مسکن جهرم:: بانک باید به بازگشت سرمایه و تسهیلاتی که ارائه می‌دهد مطمئن باشد، از سویی باید به مشکلات ضمانت در مناطق روستایی هم توجه شود، در این زمینه با اجرای برنامه ضمانت زنجیره‌ای در سال‌های مختلف بسیاری از بانک‌ها مشکلات خود را حل ‌و فصل کرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 21 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: صمد کارگرفرد سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات پرداخت تسهیلات حوادث درشهرستان جهرم با اشاره به اهمیت رفع همه مسائل و مشکلات و موانع موجود برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: برای رضایت مردم و جلوگیری از برگشت اعتبار، بانک‌ها باید در این زمینه از همه ابزارهای لازم بهره‌ گیری کنند.
وی با بیان اینکه این شهرستان ازجمله مناطق آسیب‌ پذیر در بلایای طبیعی است، اضافه کرد: بانک باید به بازگشت سرمایه و تسهیلاتی که ارائه می‌دهد مطمئن باشد، از سویی باید به مشکلات ضمانت در مناطق روستایی هم توجه شود، در این زمینه با اجرای برنامه ضمانت زنجیره‌ای در سال‌های مختلف بسیاری از بانک‌ها مشکلات خود را حل ‌و فصل کرده‌اند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم کمبود سرمایه در مناطق روستایی را که ناشی از پایین بودن سطح درآمد و در نتیجه ناچیز بودن میزان پس‌ انداز خانوارها است یکی از مشکلات توسعه روستایی دانست و افزود: این وضعیت علاوه بر اینکه امکان افزایش ظرفیت بخش‌های تولیدی را در فرآیند تولید در این مناطق با محدودیت مواجه ساخته، موجب بروز مشکلات اجتماعی چون مهاجرت روستاییان به شهرها، بیکاری پنهان و آشکار و کاهش سطح زندگی خانوارها شده است.
کارگرفرد اظهار کرد: انتظار می‌رود تسهیلات اعتباری مؤسسات رسمی، وسیله مناسبی برای روند انتقال و تسریع در زمینه توسعه روستایی باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هفدم آبان 96  گفت: امسال دولت بیش از 166 میلیارد و 366 میلیون تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این استان تصویب و ابلاغ کرده است.
حسن فیاض پور افزود:علاوه بر این، 240 میلیارد و 564 میلیون تومان تسهیلات نیز برای تعمیر و بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده از سیل، تامین لوازم خانگی و معیشتی و جبران خسارت خودرو تصویب و به استان ابلاغ شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اماکن مسکونی نیز اواسط شهریورماه امسال به بانک های استان ابلاغ شد و از اوایل مهرماه کار معرفی افراد توسط بنیاد مسکن به بانک ها آغاز شد که بر اساس گزارش بنیاد مسکن از سهیمه هفت هزار و 492 واحدی بازسازی در شهرها و روستاهای استان حدود 2 هزار و 952 نفر به بانک معرفی شده و 903 نفر هم در مرحله انعقاد قرار دارند.
فیاض پور بیان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات معیشتی به خسارت دیدگان از سیل نیز طی روزهای اخیر نامه بانک کشاورزی مرکزی به بانک کشاورزی استان ابلاغ شد که طی آن 6 هزار فقره وام سه میلیون تومانی خرید لوازم خانگی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 60 ماهه به این افراد پرداخت می شود.
او گفت: در بخش دوم پرداخت تسهیلات معشیتی نیز به هر خانوار 2 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود:درجریان سیل اسفند ماه پارسال بیشترین خسارت به اماکن مسکونی شهرستان های نی ریز، جهرم، داراب، لارستان، خنج، لامرد، مُهر، قیر و کارزین، فراشبند، فیروزآباد، فسا و کازرون وارد شد.
فیاض پور افزود: با توجه به احتمال وقوع سیل در زمستان امسال نیز ضمن عملیاتی تر کردن دستورالعمل های سال های گذشته، نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کردیم.
وی گفت: همچنین دستگاه های اجرایی استان مکلف شدند که نسبت به بازسازی و ایمن سازی پروژه های آسیب دیده، پایش ابنیه فنی و لایروبی رودخانه ها و پل ها اقدام کنند. 
شهرستان جهرم در 186 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار