همدلی مردم فارس با زلزله زدگان استان کرمانشاه در قالب اهدای کمک های مالی و غیرمادی به این گروه از هموطنان ادامه دارد و به طور همزمان، گروه های امدادی از استان فارس با حضور در مناطق زلزله زده به خدمات رسانی مشغول هستند.
کد خبر: ۵۲۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 21 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: پایگاه های جمعیت هلال احمر استان فارس نقش محوری در تلاش ها برای جمع آوری کمک ها به زلزله زدگان را برعهده دارند که بنا بر گزارش های رسیده، این فعالیت ها تا نیمه شب و به طور خستگی ناپذیر ادامه دارد. 
انتشار تصویری از یک بانوی داوطلب جمعیت هلال احمر شیراز که در کنار مشارکت در بسته بندی کمک های مردمی در حال شیردادن به کودک شیرخوار خود بود از صحنه های عاطفی و جالب توجه فعالیت امدادگران بود. 
در این زمینه، شورای اسلامی شهر شیراز کمک مالی 100 میلیون تومانی شهرداری به زلزله زدگان کرمانشاه از طریق واریز به حساب جمعیت هلال احمر را مصوب کرد. 
صحنه های زیبا از همدلی مردم دیار فارس با هموطنان زلزله زده به شهر شیراز محدود نبود. در داراب، یک زوج دارابی حلقه ازدواج خود را با اشاره به اهمیت معنوی آن به زلزله زدگان اهدا کردند. 
در روستاها نیز پویش مردمی جمع آوری کمک ها برای زلزله زدگان به راه افتاده است. روستای گردشگری قلات در اطراف شهر شیراز از مناطقی بود که در این روند سهیم بود. در این میان، کمک نقدی 12 میلیون تومانی دختر جوان اهل این روستا در خور توجه بود. 
از فسا نیز خبر رسید که یک بانوی اهل این شهرستان که سال ها در انتظار فرزند به سر می برد، لباس هایی که در سال های گذشته برای فرزند آینده خود بافته و یا خریداری کرده است را به کودکان زلزله زده اهدا کرد. یک بانوی روشندل در این شهر نیز در این عمل خیر سهیم شد. 
با توجه به اعلام نیاز جمعیت هلال احمر در زمینه ارسال کمک های ویژه فصل سرد سال و بارندگی، کارکنان شرکت آبفا فارس یک روز حقوق خود را که در مجموع رقم 25 میلیون تومان شد را به خرید رول های پلاستیکی برای حفاظت از چادرهای زلزله زدگان کرمانشاه در برابر نفوذ باران اختصاص دادند. 
از جامعه ورزش استان فارس که روز چهارشنبه اول آذرماه، آیین گلریزان برای کمک به زلزله زدگان در پیش رو دارد خبرهای خوبی در این زمینه رسیده است. 
پس از اهدای مدال باارزش رقابت های پارالمپیک از سوی ساره جوانمردی بانوی ورزشکار شیرازی، 2 تن از ورزشکاران شهرستان مرودشت نیز مدال های خود را به حراج گذاشتند. 
'حسن استخر' مدال طلای تیمی رقابت های تکواندو آسیایی به عنوان مربی و آقای یاسر کشاورز مدال برنز تورنمنت آسیایی خود به حراج گذاشتند و اعلام کردند که مبلغ حاصل از فروش این مدال ها به کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص می یابد. 
در همین حال، فعالیت های جمع آوری و ارسال کمک های مردمی از شهرستان های فارس به مناطق زلزله زده ادامه دارد. 
جمعیت هلال احمر نی ریز در این باره اعلام کرد: کمک های غیرنقدی مردم این شهرستان به ارزش 150 میلیون تومان و کمک های نقدی به ارزش 12 میلیون تومان به مناطق زلزله زده ارسال شد. 
از کازرون نیز خبر رسید که مجموع کمک های نقدی مردم این شهرستان به زلزله زدگان از 61 میلیون تومان فراتر رفت. این رقم علاوه بر کمک های غیرنقدی مردم منطقه است. 
بر اساس این گزارش، کمک های غیرنقدی مردم نی ریز مواردی مانند برنج، انواع کنسرو، آب معدنی، اقلام بهداشتی٬ پتو، شیر خشک، لوازم خواب و ظروف آشپزخانه را شامل می شود. 
بسیجیان و پاسداران جهرمی نیز با ارسال مایحتاج ضروری، به یاری هموطنان زلزله زده خود شتافتند. 
سرهنگ پاسدار مهدی سرور معاون هماهنگ کننده تیپ نیروی مخصوص 33 المهدی(عج) جهرم گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از مردم آسیب دیده و بنا بر وظیفه خود با محوریت ناحیه مقاومت بسبج و تیپ نیرومخصوص 33 المهدی(عج) در مرحله اول سه کامیون حامل کمکهای مردمی جمع آوری شده درپایگاههای مقاومت و حوزه بسیج به نقاط زلزله ارسال شده و پنج کامیون دیگر نیز آماده بارگیری و ارسال است. 
سرهنگ توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم نیز گفت: سپاه مردم دار و مردم یار هست و در خصوص زلزله اخیر نیز علاوه بر کمکهای نقدی و غیرنقدی، برای هموطنان در روستاهای زلزله زده منازل مسکونی می سازد. 
همزمان با جمع آوری و ارسال کمک های مردمی، شماری از امدادگران دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و فسا نیز مشغول خدمات رسانی در استان کرمانشاه هستند. 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا در این باره گفت: نخستین گروه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی فسا شامل 10 نفر از عوامل درمانی راهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شد.
علی اصغر خالقی به ایرنا اظهار کرد: پیش از این 2 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 11 نفر تکنسین‌های فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا برای امدادرسانی در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور یافته بودند. 
همچنین دومین تیم بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز راهی مناطق زلزله زده غرب کشور شد. 
به گفته مدیر ستاد حوادث غیر مترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : 51 نیرو متشکل از ماما، پزشک، روانشناس بالینی، کارشناسان بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها، تغذیه، به همراه نیروهای خدماتی و پشتیبانی به همراه تجهیزات و سه دستگاه آمبولانس در قالب دومین تیم بهداشتی درمانی این دانشگاه رهسپار استان کرمانشاه شدند. 
دکتر محمودرضا پیروی افزود: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقرر شد هر هفته یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به عنوان دانشگاه معین خدمات رسانی به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در این استان حضور یابد و خدمات بهداشتی درمانی ارائه دهد. 
وی افزود: تاکنون 97 نفر از نیروهای دانشگاه، متشکل از 49 متخصص داخلی، جراحی عمومی، طب اورژانس، قلب، زنان، ارتوپدی، رادیولوژیست، اطفال، مسمومیت ها و پزشک عمومی و 48 نفر از کادر پیراپزشکی، کارشناس علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، پرستاری، تکنسین های بیهوشی و پرستار دیالیز به مناطق زلزله زده اعزام شده اند. 
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار