معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:واکس میوه در واقع ماده ای پارافین گونه است که برای براق شدن و ماندگاری بیشتر میوه استفاده می شود که با شستن از بین می رود و بی زیان است.
کد خبر: ۵۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 20 November 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر حسین نیک نهاداظهار داشت: واکس میوه با شست و شو از بین می رود اما ترجیحا بهتر است مردم میوه هایی مانند سیب را که واکس به پوست میوه چسبیده است حتما پوست بگیرند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد:واکس میوه از تبخیر شدن آب درپوست میوه جلوگیری و زمان ماندگاری و انبار داری میوه ها را طولانی تر می کند، استفاده از واکس از نظر واحدهای نظارت بر مواد غذایی دانشگاه ها و وزارت بهداشت و سایر سازمان های نظارتی قانونی است و منعی ندارد.
نیک نهاد اضافه کرد : واکس زدن میوه‌ها به معنای آغشته کردن میوه‌ها به نوعی پارافین است و هیچ ضرری هم برای بدن ندارد زیرا این پارافین‌ها داخل سیب یا پرتقال نفوذ نمی‌کند و بیشتر هم برای بازار پسندی و فروش بهتر است و این واکس‌ها به هیچ عنوان سمی نیستند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد:‌ اولین اصل در تامین سلامت جامعه‌ در دسترس بودن و استفاده از غذای سالم است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بهره مندی از خدمات آزمایشگاه های معتبر و مورد اعتماد دراین زمینه نظارت های کافی انجام می دهد.
نیک نهاد اضافه کرد: غذاهایی که از محیط عرضه نمونه برداری می شود از سوی کارشناسان غذا دارو کنترل می شود، همچنین18 محصول خام کشاورزی از نظر سموم دفع آفات نباتی، کنترل و بررسی می شوند.
او بیان کرد: آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ظرفیت و همچنین با همکاری آزمایشگاه های سطح شهر، نمونه های مختلف را برای تضمین سلامت مردم کنترل می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار