مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از بدهکاری ۴۱۶ میلیارد تومانی ادارات دولتی به این اداره کل خبر داد و گفت: از۴۱۶ میلیارد تومان بدهکاری ادارات دولتی به این نهاد ۱۵۴میلیارد تومان آن موردپذیرش قرارگرفته است که البته بیشترین مقدار آن متعلق به یگان‌های نظامی ارتش، سپاه، ناجا به‌ویژه پایگاه هوایی شهید نوژه است.
کد خبر: ۵۲۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 19 November 2017
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به مناسبت فرارسیدن هفته وقف گفت: برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع وقف، برگزاری تئاتر وقف، ساخت و پخش ۹ فیلم مستند از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف است.

به گزارشتابناک همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند با گرامیداشت هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعی شده در ساخت مستندها اجرای واقفان خیراندیش به نمایش گذاشته شود و کمتر به سخنرانی پرداخته‌شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات ما در این هفته برپایی ایستگاه‌های "همه واقف باشیم" در سطح استان به‌ویژه مراکز شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه عکس به همراه تئاتر خیابانی است.

کاروند با اشاره به اینکه استان همدان ۷۱۳ موقوفه درآمدزا دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۷ عنوان نیت مختلف وقف در استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در ادامه از بدهکاری ۴۱۶ میلیارد تومانی ادارات دولتی به این اداره کل خبر داد و گفت: از ۴۱۶ میلیارد تومان بدهکاری ادارات دولتی به این نهاد ۱۵۴ میلیارد تومان آن موردپذیرش قرارگرفته است که البته بیشترین مقدار آن متعلق به یگان‌های نظامی ارتش، سپاه، ناجا  به‌ویژه پایگاه هوایی شهید نوژه است.

کاروند در خصوص نیت واقفین درزمینه پزشکی و درمانی نیز گفت و افزود: درمان بیماران پروانه‌ای که تعداد آنها در استان همدان به ۳۷ نفر می‌رسد توانسته‌ایم از محل موقوفاتی که با نیت درمان در سطح استان به‌جز تویسرکان وقف‌شده است که کافی نیست و این بیماران هزینه‌های درمانی بالایی دارند.

وی خاطر نشان ساخت:اعزام 150 مبلغ دینی از حوزه قم و 106 مبلغ بومی در سالجاری در برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی از جمله اقدامات شاخصی است که در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش استان از محل درآمد موقوفات انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه های مهر تحصیلی نیز گفت: از محل نیات واقفان خیراندیش، امسال 6 هزار و 200 بسته حمایتی شامل نوشت افزار تهیه و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

مدیر کل  اوقاف و امور خیریه استان همدان از صدور سند مالکیت املاک وقفی خبر داد و افزود: علاوه بر اینکه پیگیر ساخت زائرسرا در امامزاده محسن (ع) هستیم، توانستیم امسال در اقدامی کم‌سابقه برای  6 هزار و 904 هکتار  از املاک وقفی موجود سطح استان سند مالکیت بگیریم.

حجت الاسلام کاروند در ادامه افزود: 800 نوع نیت وقف در کشور به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد متعلق به مباحث مذهبی است در حالیکه با توجه به شرایط جامعه ما به وقف‌هایی در حوزه ازدواج، کودکان بی‌سرپرست، بد سرپرست، بیماران صعب‌العلاج و غیره نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در حوزه اجرای نیت مذهبی موقوفات اعزام مبلغان حوزه علمیه قم و مبلغان بومی استان است، افزود: ۱۵۰ مبلغ قم و ۱۰۶ مبلغ بومی برای  به مناطق مختلف استان همدان اعزام شدند و از محل موقوفات هزینه‌ها پرداخت‌شده است.

حجت‌الاسلام کاروند در پایان با اشاره به برگزاری همایش «یاوران وقف» در راستای تجلیل از فعالان عرصه وقف، از اعزام کاروان زائر اولی‌ها به مشهد مقدس خبر داد و گفت: ۱۱۰ نفر از افرادی که تاکنون مشرف نشده‌اند به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

در پایان این نشست استاد ضرابیان از هنرمندان فاخر کشور است که آثار هنری و اشیای نفیس دست‌ساخته خود را که با عشق و علاقه درست کرده است، وقف موزه امامزاده عبدالله (ع) شهر همدان کرد.

این آثار فاخر در جهت حفظ و نگهداری صنایع کهن گذشتگان و بهره‌مندی آیندگان، وقف موزه آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شد.

این استاد هنرمند واقف تصمیم گرفت در موزه‌ای که توسط هیئت‌امنای امامزاده عبدالله در این آستان احداث‌شده است، آثار هنری خود را که ازلحاظ مالی قیمتی بر آن نمی‌توان گذاشت، وقف کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار