قطب گردشگری جنوب کشور؛ در جاده اصلی شیراز به سپیدان ؛ رها شدن زباله درکنار جاده وعدم جمع آوری زباله در قطب گردشگری فارس فاجعه زیست‌محیطی به بار آورده است.
کد خبر: ۵۲۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 15 November 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:درجاده شیراز به سپیدان منطقه ای سرسبزقرار دارد که به عنوان عروس شهرهای فارس وجنوب کشور شهرت دارد . منطقه ای زیبای با داشتن باغات وچشمه های پرآب ، هوایی مطلوب ومطبوع ،مقصد گردشگرانی است که پایان هفته رابرای دوری از شهر وشهرنشینی انتخاب می کنند .هماشهر به علت داشتن باغات میوه (سیب ،هلو و...)  برای سرمایه گذاری  بستری مناسب می باشد .

اما متاسفانه در این منطقه خوش آب وهوا زباله بیداد می کند وبعد از گذشت چندین سال هنوز کاری نشده است کارستان . مردم هنوز برای دفع زباله مشکل دارند وبرخی مواقع کوهی از زباله در مسیر ودر روستا جمع می شود که خود مولود بیماری های خطرناک وجانوران موذی است

اما متاسفانه مدت طولانی است زباله های کنار جاده چشم هررهگذر وگردشگر ومسافری را آزار می دهد. دیدن آشغال هایی که روی هم تلنبار شده اند، قطعاً خوشایند نیست. بدون تعارف بگوییم، ما مردمی هستیم که از تمیزی برخی کشور‌ها حسرت می‌خوریم، اما حاضر نیستیم برای تمیزی اطراف خودمان کاری کنیم.شما جایی که زباله ریخته باشد را برای تفریح انتخاب می کنید، پس چرا وقتی وارد طبیعت زیبا می شوید و از نعمت وصف ناپذیر خدادادی که نمونه آن را نمی توان بوجود آورد، با بی‌توجهی به عواقب آن زباله و پسماند‌های خود را رها می‌کنید؟ راستی در این قضیه چه کسی مقصر است .

اگر زباله هادر محلی دیگر بودند ایرادی واشکالی نبود اما در منظردیدهمه مسافران ومسئولان قراردارد چرا کسی به فکر زیباترین جاده جنوب کشور درشهرستان سپیدان نیست .شاید باورش سخت باشد اما انبوه زباله هایی که در کنار جاده خودنمایی می کند آنهم به زشتی نه زیبایی .

تا اسم سپیدان می اید همه بدنبال تفرجگاهها وباغات زیباهستند اما درکناربرترین باغات وجویبارفارس مناظری اینچنین  زشت وناپسندهم شاهد هستیم .
 

امیدواریم برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود مسئولان شهرستانی ویا استانی به سادگی از کنار این مشکل نگذرد تا زیباترین جاده جنوب کشور دغدغه‌ی دفع زباله نداشته باشند و هم طبیعت زیبای نگین زاگرس با زباله نابود نگردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار