واحد مشاوره روان شناسی و روانپزشکی بیماران خاص در مراکز قطب درمان استان فارس، شامل شهرستان های مرودشت، فیروزآباد، کازرون و داراب راه اندازی شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 15 November 2017
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:دکتر داوود حدادی رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در سطح دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 22 مرکز تالاسمی و حدود هزار و چهارصد بیمار تالاسمی وجود دارد، گفت: اداره بیماران خاص در زمینه ارتقای کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به بیماران، در سال گذشته اقدام به راه اندازی واحد مشاوره روان شناسی و روانپزشکی بیماران خاص، با اولویت بیماران تالاسمی در بیمارستان شهید دستغیب شیراز کرده است.
وی افزود: پیرو اجرای موفق این طرح، تصمیم بر آن شد که این طرح در مراکز قطب درمانی نیز اجرایی شود؛ بعد از بررسی ها و رایزنیهای انجام شده با روسای بیمارستان ها در این مراکز، از هر مرکز یک روانپزشک و یک روان شناس انتخاب و دوره آموزشی با حضور آنان در مرکز استان تشکیل شد.
دکتر حدادی ادامه داد: در حال حاضر با وجود پنج مرکز مشاوره بیماران خاص تحت پوشش این اداره برای تمامی مراجعان، پرونده الکترونیکی تشکیل و اطلاعات بیماران برای پیگیری درمان در سامانه مربوطه ثبت میشود. بیشترین فعالیت های این مراکز شامل ویزیت روان شناسی بیماران به صورت فعال، مشاوره و روان درمانی فردی، گروه درمانی و مشاوره خانوادگی، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، توانمندسازی روانی و مهارت های زندگی و ویزیت روان پزشکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار