برای نخستین بار در کشور، نوار احیای کودکان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز توزیع شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 15 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: زمان طلایی ارایه خدمات اورژانس در کودکان بدحال، بسیار کمتر از بزرگسالان است، از طرفی تعیین میزان دارو‌های حیاتی تزریقی در زمان بحران‌های تهدیدکننده حیات در کودکان، بر اساس وزن تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نبود امکان وزن کردن دقیق کودک در زمان‌های بحرانی و همچنین به علت عجله کادر درمان، این امر گاهی با خطا مواجه می‌شود که برای رفع این مشکل، استفاده از نوار احیای کودکان در بخش‌های اورژانس پیشنهاد شده و در بسیاری از مناطق جهان درحال استفاده است.

هاشمی اصل با بیان اینکه این نوار بر اساس قد کودک، به هشت منطقه رنگی تقسیم می‌شود، ادامه داد: در هر منطقه، مقدار دارو‌های اورژانس و تجهیزات لازم برای احیای کودک، بر اساس وزن تخمینی او یادداشت شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این نوار احیا هم اکنون برای نخستین بار در سطح کشور، در دسترس بخش‌های اورژانس و بستری کودکان بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفته است و امیدواریم این اقدام، گامی در راستای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به کودکان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار