رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقلید از سهم 250 میلیارد تومانی این شهرستان از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر خبر داد.
کد خبر: ۵۲۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳ 14 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:عباسعلی کریمی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور نماینده مردم اقلید در مجلس، فرماندار، بخشداران و مسؤولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد از اجرای طرح اشتغال فراگیر سخن گفت و اظهار داشت: سهم استان فارس در اجرای این طرح یک هزار میلیارد تومان است که یک‌چهارم آن (250 میلیارد تومان) به اقلید اختصاص یافته است.

وی با اشاره به معضل بیکاری و لزوم اقدام عملی در این زمینه، اجرای طرح اشتغال فراگیر را فرصتی مناسب برای حل بخشی از این مشکل خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان در نظر گرفته‌شده برای اجرای این طرح تا نیمه بهمن‌ماه امسال است، باید بکوشیم تا با هنر و درایت خود بیش‌ترین بهره‌گیری را از این فرصت داشته باشیم.

کریمی با بیان اینکه تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در قالب تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان خصوصی و شرکت تعاونی‌ها پرداخت می‌شود، از اولویت طرح‌های گردشگری و دانش بنیان و در درجه بعد پروژه‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

وی عنوان داشت: سود این تسهیلات (پس از کم کردن درصدی که توسط دولت به صورت یارانه بلاعوض پرداخت خواهد کرد) برای طرح‌های دانش بنیان در شهر اقلید 6 درصد و در سایر مناطق شهرستان 3 درصد خواهد بود.

کریمی افزود: سایر طرح‌های شهر اقلید وام خود را با سود 7 درصد و در سایر مناطق شهرستان با سود 4 درصد بازگشت خواهند داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقلید با اشاره به اشتغال محور بودن این طرح بیان کرد: تسهیلات اشتغال فراگیر علاوه به راه‌اندازی پروژه‌های جدید، به پروژه‌های اقتصادی که پیش از این راه‌اندازی شده بودند (به منظور افزایش سرمایه در گردش و یا توسعه طرح) نیز تعلق می‌گیرد.

وی سرعت اجرای طرح با توجه به اینکه برای انجام وظایف دستگاه‌های مختلف، زمان تعیین‌شده است، یادآور شد:

طرح‌های مربوط به خوداشتغالی که فرد با گرفتن وام تنها برای خودش اشتغال ایجاد کند، طرح‌های مربوط به بخش مسکن و متقاضیانی که بدهی معوق بانکی یا چک برگشتی دارند (باید پیش از استفاده از وام، بدهی خود را تعیین تکلیف کنند)، نمی‌توانند از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر استفاده کنند.

 در اجرای طرح اشتغال فراگیر، پرداخت تسهیلات به طرح‌های مختلف و مناسب تا سقف 250 میلیون تومان توسط مسؤولان شهرستانی تصمیم‌گیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار