رئیس حوزه هنری فارس اعتقاد دارد كه شرایط و وضعیت اعتبارات فرهنگی استان علی‌رغم همه تلاش‌ها و همراهی‌های مجدانه سازمان برنامه و بودجه، شایسته‌ استان کبیر فارس نیست.
کد خبر: ۵۲۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 14 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:محمد كرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری فارس امروز، ۲۳ آبان‌ماه در جمع پیشکسوتان و نخبگان هنرهای تجسمی این استان گفت: ما نیاز داریم با پرهیز از رویکرد ویترینی، تزیینی و دلال مابانه غبار کم توجهی از چهره شکوهمند فرهنگ و هنر استان بزداییم و این میسر نمی‌شود مگر در سایه همکاری و راهنمایی پیشکسوتان و هنرمندان فارس.
وی افزود: شرایط و وضعیت اعتبارات فرهنگی استان علی‌رغم همه تلاش‌ها و همراهی‌های مجدانه سازمان برنامه و بودجه، شایسته‌ استان کبیر فارس نیست وحل این معضل نیاز به عزم همه جانبه ملی و تحرک هرچه بیشتر مجموعه نمایندگان استان و مسئولان ذیصلاح در این عرصه دارد، چرا که فارس و مباحث آن تنها بحث یک استان نیست بلکه استان کبیر فارس مسئله همه کشور است.

کرم‌اللهی بیان کرد: امروزه کاراکتر و شخصیت فرهنگی استان به سبب حوزه تأثیرگذاری و همچنین برخورداری از قله‌های رفیع ادبی و هنری، حایز نشان و برند جهانی است. متأسفانه در جغرافیای ذهن و برنامه‌ریزان کشور، آن بخش از برنامه‌ها که متوجه مسیر پیشرفت توسعه استان فرهنگ‌پرور و هنرخیز فارس است دچار انحراف در شناخت صحیح و دقیق و موثر اولویت‌هاست.

وی گفت: اگرچه توجه به عرصه‌های اقتصادی برای این سامان با توجه به مشکلات موجود بسیار حیاتی است اما ضروری است که فراموشمان نشود این استان قبل از هر نشان و شناسه‌ای دارای هیبت، قواره و هیمنه و تشخص کبیر فرهنگی بی بدیلی در اطلس فرهنگ و هنر ایران و جهان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس افزود: هرگونه برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان باید بر بستر والا و بشکوه و بالندگی فرهنگ و هنر این سرزمین دردانه پرور مجال بروز و ظهور داشته باشد. باور کنیم این خواسته‌ها بدیهی همواره مورد بی مهری و کم توجهی است.

کرم‌اللهی گفت: اگرچه عامل رشد و بالندگی فرهنگی و هنری جامعه، پول و اعتبار نیست اما مهیا كردن زیرساخت‌ها و تسریع در فرایند تولیدات هنری و همچنین اقدام در جهت ایجاد بازار توزیع و ارائه آثار هنری به میدان مخاطب، مستلزم تأمین اعتبار (چه منابع دولتی و چه منابع غیر دولتی - خصوصی) است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هنر در شیراز گفت: ظرفیت بزرگی از هنرمندان عرصه تجسمی در شیراز وجود دارد باور داریم و امیدواریم که با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

این مدیر فرهنگی با اشاره قلمرو فعالیت حوزه هنری گفت: محور فعالیت‌های حوزه هنری فعالیت در عرصه هنر دینی است آن هم دین به مفهوم اکمل نه به مفهوم خاص. ضمن آنکه این مفهوم در قالب چند اولویت عینیت یافته و شمایل اجرایی به خود می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در ادامه اظهار كرد: یکی از این اولویت‌ها مفهوم خانواده و سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. همین یک مفهوم کافی است تا ما را با دنیایی از مضامین روبه‌رو کند.

وی گفت: دومین اولویت ما تقریبا اولویت همه دستگاه‌هاست و آن بحث مهم تمدن اسلامی است. می‌دانیم که دهه چهارم انقلاب اسلامی به نام دهه عدالت و پیشرفت تعریف شده و در این بحث پیشرفت یعنی دستیابی به تمدن اسلامی و در این مبحث هنرمندان جایگاه ویژه‌ای دارند.

کرم‌اللهی اولویت دیگر فعالیت حوزه را آموزش با رویکرد شناسایی و پرورش استعدادها دانست و گفت: در کنار این موارد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز از رویکردها و اولویت‌های اساسی کار حوزه هنری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار