تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری کوار دنسبت به تعویق چند ماهه حقوق و دستمزدشان از جانب پیمانکار گلایه داشتند و نایب رئیس شورای شهر کوار قول داد در کوتاهترین زمان رسیدگی کند.
کد خبر: ۵۲۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 14 November 2017
تابناک فارس به نقل از بها کوار: تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری کوار نسبت به تعویق چند ماهه حقوق و دستمزدشان از جانب پیمانکار گلایه داشتند و خواستار پیگیری این امر از طریق مسئولین امر بودند.



یکی از این کارگران می گفت: چه کسی باید به داد من کارگر فضای سبز شهر کوار برسد مگر زن و بچه من چه گناهی کرده اند که حقوق بعد از خردادماه ما پرداخت نشده است. آیا شما که کارتان را به پیمانکار میدهید هیچ به فکر حقوق کارگر هم بوده اید. از شما شهردار محترم تقاضا دارم که به این مسئله شدیدا رسیدگی کنید.



سید حجت حسینی نایب رئیس شورای شهر کوار در پاسخ به این انتقادات گفت: مطابق قانون، واگذاری کار به صورت حجمی صورت پذیرفته و کارگران نیروی شرکت محسوب می گردند و طرف قرار داد کارگران شرکت می باشد که موظف به پرداخت حقوق و مزایای آنان می باشند و شرکت نیز طبق قرادادی که با شهرداری دارد موظف است قبل از هرگونه دریافتی از شهرداری، تا دو ماه حقوق پرسنل را پرداخت نماید و پس از آن از شهرداری درخواست مطالبات خود را نماید.


متاسفانه در این قضیه، شرکت به تعهدات خود عمل ننموده است و حتی شهرداری مطالبات پیمان جدید شرکت را پرداخت نموده است و لذا شورای شهر، شهرداری را مکلف نموده آن شرکتی که به تعهدات خود عمل ننماید و دو ماه حقوقی که تعهد نموده را پرداخت ننماید خلع ید کند.


همچنین در جلسه دوشنبه 22 آبان ماه نیز مهلتی سه روزه در اختیار پیمانکاران قرار گرفت تا به تعهدات خود یعنی پرداخت حقوق معوقه عمل نمایند و در غیر اینصورت قرارداد آنان فسخ می گردد.


لازم به ذکر است از زمان تصدی دو ماهه سرپرست شهرداری دو حقوق پرداخت گردیده است و برخی مطالبات معوقه پیمانکار از قبل می باشد و ارتباطی با پیمان جدید پیمانکار ندارد که ان شا الله در کوتاهترین زمان ممکن این مشکلات مرتفع می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار