رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس با اعلام تولید سالانه بیش از ۴/۷ میلیون تن سیمان در کارخانه‎های سیمان این استان گفته است که این حجم تولید نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار استان دارند.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 14 November 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه:شرکت‌های سیمان فارس، فارس نو، لارستان، فیروزآباد، داراب، لامرد، نی‌ریز (خاکستری و سفید)، آباده و قیر و کارزین ۱۰ کارخانه فعال سیمان استان فارس هستند که علاوه بر رفع بخش مهمی از نیاز داخلی، محصولاتشان به بازارهای خارجی نیز صادر می‌شود.

ظرفیت روزانه تولید سیمان خاکستری در استان فارس ۲۲ هزار تُن است و در سال گذشته ۸۹۳ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیون دلار از این محصول تولیدی به کشورهای قطر، امارات، عمان، افغانستان، بنگلادش، هند، کویت، عراق و کشورهای آفریقایی از جمله کنیا، سومالی و سایر کشورها صادر شد.

این واحدها برای ۲ هزار و ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۷ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال فراهم کرده است.

کارخانه‌های سیمان در استان فارس انواع سیمان سفید و خاکستری تیپ‌های مختلف را تولید می‌کنند.

با توجه به اینکه کارشناسان، از صنعت سیمان به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی یاد می‌کنند، توجه به رفع مشکلات این صنعت و رونق ساخت وساز و کارهای عمرانی بیشتر می‌تواند در توسعه هرچه بیشتر کشور نقش به‌سزایی داشته باشد.

تعداد ۱۱۸ کارخانه سیمان با تولید ۲۴ نوع سیمان در کشور فعالیت می‌کنند که در این تعداد کارخانه سالانه ۹۰ تا ۹۶ میلیون تن سیمان تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار