قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های نهادهای مسئول و خدمت‌رسان، ۳۰۰ هزار زائر پیاده، ۴ هزار هیئات مذهبی و در مجموع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) حضور می‌یابند.
کد خبر: ۵۲۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 14 November 2017
به گزارش تابناک : سید مرتضی بختیاری در برنامه اشاره سیمای خراسان رضوی ضمن تسلیت درگذشت هموطنان عزیز استان کرمانشاه در حادثه زلزله اظهار داشت: هفته وقف فرصت مناسبی است که مردم ایران اسلامی با آثار و برکات این سنت حسنه آشنا شوند.

وی گفت: واقفان نیک‌اندیش در طی قرون و اعصار گذشته بخشی از دارایی و اموالشان را وقف آستان مقدس رضوی کرده‌اند و ثمرات و نتایج درخشان این حرکت الهی را امروز در خدمت به آحاد جامعه مشاهده می‌کنیم.

بختیاری گفت: با تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی این امکان برای همه عاشقان و ارادتمندان حضرت امام رضا(ع) فراهم شده که می‌توانند در حد وسع و توان خود در ساخت مجموعه‌هایی که برای رفاه و تکریم زائران در حال احداث است، مشارکت نمایند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران، مجاوران و دلدادگان حضرت امام رضا(ع) می‌توانند در طرح نذر بهشتی که ویژه وقف و نذر قرآن کریم است، شرکت کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ارائه مشاوره وقف به علاقه‌مندان این حوزه بیان کرد: در این ایام مبلغینی در موقوفه‌ها، مساجد بین راهی، حرم مطهر رضوی و ایستگاه‌های خدمت رسانی به زائران مستقر خواهند بود و برنامه‌هایی در راستای ترویج وقف انجام می‌شود. برگزاری همایش پاسداشت واقفان و ناذران و معرفی افراد شاخص فعال در وقف و نذر از دیگر برنامه‌های هفته وقف است.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های نهادهای مسئول و خدمت رسان، 300 هزار زائر پیاده، 4 هزار هیئات مذهبی و در مجموع 3 میلیون و 500 هزار زائر در مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) حضور می‌یابند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد خدمات سفر استان خراسان‌رضوی و همکاری دستگاه‌های خدماتی، امنیتی و انتظامی استان برای ارائه کیفی ترین خدمات به زائران، اذعان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان میزبان اصلی زائران عزیز به ویژه زائران پیاده حضرت رضا(ع)، تمامی امکانات و نیروهای خود را برای خدمت‌رسانی شایسته بسیج کرده است. توسعه فرهنگ میزبانی و جهت دهی به کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی از رویکردهای آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سال جاری 60 هزار نفر از مردم شریف مشهد و مجاوران حضرت رضا(ع) در منازل خودشان میزبان زائران هستند و 300 هزار وعده غذا نیز از سوی مردم و خیران تامین شده است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار