استاندار فارس گفت:با وجود ظرفیت گردشگری که در استان فارس وجود دارد توجهی به بنیان گردشگری در این استان نشده است بنابراین نخستین موضوعی که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد شناخت ظرفیت‌های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری است.
کد خبر: ۵۲۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸ 12 November 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:اسماعیل تبادار عصر امروز در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با تاکید بر اینکه هر اقدامی که در استان فارس در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود باید یکپارچه و متمرکز باشد، اظهار داشت: جزیره‌ای عمل کردن و پراکنده‌کاری در این حوزه الزامات کار ما را بهم می‌زند و سبب سردرگمی ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمرکز و هماهنگی کار در حوزه اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد هم‌افزایی می‌شود، افزود: نظام اقتصاد مقاومتی استان فارس باید یکپارچه شود و وقت آن است که از بیان شعار در حوزه اقتصاد مقاومتی کم شود و وارد عرصه عمل شویم.

استاندار فارس با تشکر از اقدامات بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در زمینه پیشبرد اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، عنوان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و کم کردن مشکلات و موانع بر سر راه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرفیت و توانمندی‌های خود را در ارائه دهد تا یک برش کامل از اقتصاد مقاومتی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج سازندگی باید عضو رسمی کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشد و از ظرفیت و توانمندی آنها در این حوزه استفاده شود، افزود: بحث ایجاد اشتغال مهم‌ترین موضوع در سطح کشور است و 70 درصد مراجعات عمومی مردم در استان فارس در راستای اشتغال و بیکاری است.

تبادار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است، عنوان کرد: با وجود ظرفیت گردشگری که در استان فارس وجود دارد توجهی به بنیان گردشگری در این استان نشده است بنابراین نخستین موضوعی که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد شناخت ظرفیت‌های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه بعد از شناخت ظرفیت‌ها نوبت به برنامه‌ریزی مدون می‌رسد، اظهار داشت: مسئولان استان کرمان به عنوان الگوی موفق اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نداشته‌های خود را به داشته‌ها تبدیل کرده‌اند اما در استان فارس داشته‌ها و ظرفیت‌ها هم مدنظر گرفته نمی‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه برنامه‌های ما در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نباید فقط تئوریک باشد بلکه باید پشتوانه عملی داشته باشد، گفت: علاوه بر همه این موارد باید در استان فارس همدلی و اهتمام جمعی در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه مدیران استان فارس باید با خلاقیت و پویایی هدایتگر سرمایه‌گذاران باشند و بستر را برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان فراهم کنند، خاطرنشان کرد: باید فضای استان فارس طوری باشد که سرمایه‌گذران اطمینان داشته باشند که در استان فارس مسئولانی وجود دارند که در زمینه تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اهتمام ویژه دارند.

تبادار بیان کرد: در کنار همه اینها بعد از صدور مجوز سرمایه‌گذاری باید نظارت دلسوزانه و پیگیری موضوع را تا انتها در نظر گرفت و بررسی کرد که طرحی که مجوز گرفته است به سرانجام رسیده یا اینکه سرمایه‌گذار در وسط راه دلسرد شده و کار راه ناتمام رها کرده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و ارائه تسهیلات نگاه جنسیتی در استان فارس وجود ندارد و از طرح‌های اشتغالزایی بانوان استقبال می‌شود، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خودباوری در عرصه اقتصادی در بین بانوان افزایش یابد.

تبادار در پاسخ به درخواست مسئول بسیج سازندگی استان فارس در مورد راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه محصولات مختلف در محله‌های محروم شیراز، گفت: برپایی این بازارچه‌ها در محله‌های محروم شیراز پیگیری می‌شود اما ایجاد این بازارچه‌ها نباید نظام بازار و اصناف را بهم بزند.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های شهرداری براساس استانداردهای تعریف شده بازار نیست، افزود: بازارچه‌های شهرداری باید با یک نگاه درآمدی و رفاهی ایجاد شود و اگر چنین نگاهی در ایجاد این بازارچه‌ها در نقاط مختلف شهر وجود ندارد باید جمع‌آوری شود.

ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس

ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال 95 نرخ بیکاری استان فارس کاهش یافته و از طرفی نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافته است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی در سال 96 جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس است و خوشبختانه در سال 95 نیز عملکرد خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی، گفت: به طور قطع تحول در توسعه اقتصادی استان فارس از منابع مالی غیردولتی محقق می‌شود که یکی از راه‌های جذب منابع بخش خصوصی جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

نبود بازار متمرکز تولیدات اقتصاد مقاومتی در استان فارس

عبدالحمید اسماعیلی، رئیس بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد این نهاد در زمینه اقتصاد مقاومتی طی سال 95 و 6 ماهه 96، اظهار داشت: نبود بازار متمرکز و نمایشگاه‌های دائمی و فصلی در سطح استان فارس به منظور عرضه تولیدات اقتصاد مقاومتی در راستای کنترل قیمت‌ها یکی از مشکلات اساسی ما در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی عدم همکاری بانک‌ها برای واگذاری اعتبارات و تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان فارس، وجود بروکراسی‌های زائد و مزاحم اداری، شرایط سختگیرانه برای صدور مجوزهای واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات اساسی در راه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان فارس عنوان کرد.

گردشگری استان فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار