معاون اداره کل استاندارد استان فارس از فعالیت سه مرکز استاندارد برای صادرات در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 11 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:داریوش امیری معاون اداره کل استاندارد استان فارس در همایش استانداردسازی منافع ملی و صادرات گفت: برای رفاه حال صادرکنندگان و تسهیل فرآیند صادرات، شعبه مرکز استاندارد فارس در دو شهرستان جهرم و لارستان به عنوان مراکز صادرکننده دایر شده است که این مراکز برای صادرات کالا‌ها گواهی نامه صادراتی صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه مرکز شیراز، جهرم و لارستان برای صادرات کالا، فعایت‌های استاندارد انجام می‌شود، افزود: روند صدور گواهی صادرات در این مراکز در حداکثر دو ساعت انجام می‌شود.

امیری ادامه داد: تلاش ما بر ایجاد شرایط بهتر برای صادرکنندگان و توسعه صادرات استان است، زیرا صادرات یکی از اولویت‌های اساسی ما در فارس است که فواید آن از جمله اشتغال، ارزآوری و تعامل با دنیا برای تمام مردم منفعت دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات استاندارد سبب ارتقای کیفیت کالا‌های صادراتی و ایجاد توان رقابت می‌شود، بیان کرد: استاندارد ایران در بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های تحادیه اروپا، ISO، آمریکای شمالی، ژاپن و کره جنوبی پذیرفته می‌شود.

امیری با بیان اینکه شش قلم کالا در حوزه کشاورزی مشمول استاندارد هستند و مابقی کالا‌ها و فرآورده‌های خام کشاورزی نیاز به استاندارد ندارند، تصریح کرد: گیاهان دارویی یکی از موارد مناسب برای صادرات است که از شرایط و قوانین راحت تری برای صادرات برخوردار است.

وی اظهار داشت: مشوق‌هایی در اداره کل استاندارد از جمله واحد‌های تولیدی دارای پروانه استاندارد معتبر، منتخبان روز ملی استاندارد تا مدت زمان یک سال، و محصولاتی که از طریق مرز هوایی صادر می‌شوند می‌توانند بدون مراجعه به استاندارد کالا‌های خود را صادرکنند، برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده است که صادرکنندگان استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون اداره کل استاندارد فارس گفت: برخی از کالا‌های صادراتی ملزم به استاندارد هستند که ۹۰ درصد این کالا‌ها صنعتی و فرآوری شده 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار