رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس وضعیت سالن های سینما در استان فارس را نامطلوب خواند و گفت: شایسته نیست از ۱۳۰۰۰ صندلی پیش از انقلاب اسلامی به ۴۰۰۰ صندلی برسیم.
کد خبر: ۵۲۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷ 11 November 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد کرم‌اللهی در دیدار با استاندار فارس توجه به هنر و هنرمندان را از جمله راهبردهای اساسی توسعه در استانی با مختصات فارس دانست و اظهار داشت: نگاه متوازن، سنجیده و کاربردی نسبت به توان هنرمندان فارس بی‌شک آورده‌های زیادی برای استان و کشور در پی دارد.

وی هنرمندان فارس را عناصری تاثیرگذار و پرتوان دانست که قابلیت حرکت کردن و به حرکت درآوردن استان را دارند و گفت: هنرمندان استان را نباید به تماشاگران فرهنگ و ادب هنر تبدیل کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس افزود: این عزیزان ستون‌های اصلی فرهنگ و هنر کشورند. شایسته نیست مشارکت هنرمندان در تولید آثار، مدیریت  فرهنگی و هدایت جریان‌های ادب و هنر به حداقل تنزل پیدا کند.

وی وضعیت سالن‌های سینما در استان فارس را نامطلوب خواند و گفت: وضعیت فعلی وضعیتی مطلوب نیست، شایسته نیست از ۱۳۰۰۰ صندلی پیش از انقلاب اسلامی به ۴۰۰۰ صندلی برسیم و برنامه‌ای جامع برای حل این معضل نداشته باشیم.

کرم‌اللهی با اشاره به تجربه سایر استان‌ها در همکاری نهادهای مختلف و ورود مدیران دستگاه‌های شهری و استان به بحث ساخت سینما و اماکن فرهنگی گفت: نباید از یک دستگاه توقع حل همه مشکلات داشت، حوزه هنری اداره‌کننده سینماهاست نه سازنده سالن و امیدواریم تدابیر شما دوره روشن تعالی سینما را در فارس رقم بزند.

وی با اشاره به توانمندی هنرمندان فارس و موفقیت‌‌های ملی و بین‌المللی ایشان اظهار داشت: ایجاد راهکار مناسب برای همفکری و مشورت نخبگان فرهنگی و هنری استان می‌تواند بسیارکارگشا باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در پایان اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی استان در کنار یکدیگر می‌توانند ضمن توجه و حمایت از تولید آثار هنری و ادبی معضلات اساسی هنرمندان را مرتفع و ظرفیت آنان را به سمت رشد و توسعه استان سوق دهند.

اسماعیل تبادار استاندار فارس نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه همه جانبه استان فارس اظهار داشت: فرهنگ و مدیریت فرهنگی و هنری نیاز به نگاهی نرم‌افزاری، مدبرانه، دلسوزانه  و جامع‌نگر دارد.

وی با اشاره به کارکردهای برخی ادارات و سازمان فرهنگی استان گفت: بایستی سایه‌سار گسترده دستگاه فرهنگی پهنه پهناور استان را پوشش دهد و این وضعیتی است که باید به آن برسیم.

تبادار با اشاره به وضعیت سینماهای فارس گفت: در ساخت و سازهایی که تحت این عنوان صورت می‌گیرد فرهنگ باید در اولویت باشد و ما نیز از این مساله حمایت می‌کنیم چرا که نگاه من به سینماداری و سینماسازی نگاهی فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت مبحث پیوست فرهنگی در برنامه‌ریزی‌ها تصریح کرد: امیدوارم بزودی شاهد باشیم که  هر ساخت و ساز و فعالیت  عمرانی دارای پیوست فرهنگی مناسب  باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار