برداشت کنجد از سطح ۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جهرم آغاز شده و محصولات تولیدی به کارگاه‌های فراوری ارسال شده است.
کد خبر: ۵۲۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 11 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدرضا شهابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با بیان اینکه ۶۵ هکتار از اراضی سطح زیر کشت کنجد در بخش خفر قرار دارد، گفت: سالانه ۹۰ تن کنجد در شهرستان جهرم تولید می‌شود که برای تولید محصولات دیگری از جمله ارده، روغن کنجد، کرم کنجد و حلوای کنجد در کارگاه‌های سنتی و نیمه صنعتی شهرستان فراوری می‌شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت در راستای رونق اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال تاکنون ۱۳ واحد فراوری محصول کنجد در شهرستان راه اندازی کرده که ۳۹ نفر در این زمینه مشغول به کار شده اند.

ایمان مصلی نژاد مسئول واحد صنایع جهاد کشاورزی جهرم نیز با بیان اینکه جهاد کشاورزی مجوز راه اندازی دو واحد فراوری کنجد دیگر را در شهرک صنعتی صادر کرده است، ادامه داد: در راستای حمایت و ایجاد اشتغال جهاد کشاورزی علاوه بر واگذاری زمین به متقاضیان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد نیز در اختیار آنان قرار می‌دهد.

در حال حاضر وجود کارگاه‌ها و صنایع تبدیلی در جهرم باعث شده علاوه بر کنجد‌های تولیدی این شهرستان کنجد‌های تولیدی شهرستان‌ها و استان‌های دیگر نیز برای فراوری به این کارگاه‌ها ارسال شوند و سالانه بیش از ۲۵۰ تن فراورده‌های این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

جهرم در فاصله ۱۹۶ کیلومتری شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار