مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: تخریب دیگران برای پست گرفتن با روح انسانیت سازگاری ندارد.
کد خبر: ۵۲۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 09 November 2017
 حمید رضا آذری درجلسه ای درجمع کارکنان اداره کل که به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد با اشاره به شایعاتی که اخیرا در خصوص آموزش و پرورش فارس و تغییرات مدیریت ان صورت گرفته، گفت: متاسفانه در فضایی مجازی عده ای به جای اینکه به درستی از این فضا برای انتقاد صحیح و بیان حرفهای علمی و منطقی استفاده کنند ؛ کارهایی انجام می دهندکه اصلا با روح انسانیت و تعالیم دینی سازگاری ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارسارس افزود: هیچ کس با انتقاد مخالف نیست، مگر می شود انتقاد نباشد؛ ما باید انتقاد کنیم ؛ سیاسی ،اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اما اینکه دست به تخریب ، افترا و تهمت در فضایی بزنیم که  نه فقط در ایران بلکه کل جهان می توانند به آن دسترسی پیدا کنند کار درستی نیست.

آذری با بیان اینکه برخی به فضای تخریب و تهمت و افترا دست میزنند، گفت:  برای چه این فضا را ایجاد می کنید ؟ اگر عقل سلیمی باشد شمایی که برای رسیدن به قدرت امروز این کار را می کنید اگر قدرت به شما واگذار شود چه می کنید؛ کسی که حاضر است تخریب کند تهمت بزند و افترا بزند برای رسیدن به هدفش اگر به قدرت رسید چه می کند؟

وی با تاکید بر اینکه قدرتی خوب و لذت بخش است که بشود از طریق آن مشکل یک نفر را حل کرد یا گره کاری را باز کرد، گفت:  نگذاریم روح نا امیدی در سازمان و فرهنگیان شکل بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه قدرت خوب است اما وقتی که بشود با آن کار مثبتی انجام دهیم، گفت: به قول مولوی قدرت مثل طناب است ومی شود با آن به معراج رفت و می شود با آن به ته چاه هم رفت.

آذری یادآور شد: کسانی که این کار را می کنند شاید از روش و منش ما سوء استفاده می کنند ، به همین دلیل گفتم شاید اینها بخواهند ادامه دهند و چیزهایی بنویسند که تهمت بزنند به دوستان ما به همین دلیل از تهران دستور داده شد که ظرف 15 روز باید تمام ریشه اینها کشف بشود و البته تاحدودی کشف هم شده است.

وی گفت: بخشی از اینها توسط کسانی صورت گرفته که حتی آموزش و پرورشی هم نیستند وکسانی هستند که حالت دلال و واسطه دارند و چیزی گرفته اند تا این مطالب را پخش کنند و انشاء الله به جد و قاطعیت تا چند روز دیگر همه اینها بررسی می شود و تمام کسانی که قصد تهمت و افترا دارند شناسایی و به فرهنگیان معرفی شان می کنیم وقطعا باید اثبات کنند که چه کسانی اینها را وادار کرده اند که به مجموعه بزرگ آموزش و پرورش این افتراها و تهمتها را بزنند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خطاب به همکاران خود گفت:  من خواهش میکنم انتقاد بکنید هیچ اشکالی ندارد بعضی ها انتقاد دارند انتقادشان هم درست است اینها خوب است و درست هم هست ، البته بر مجموعه مدیریت ما هم ممکن است بخشی انتقاد وارد باشد ولی انتقادی که برای اصلاح امور باشد.

وی افزود: با شرایطی که امروز در دنیا ، خاورمیانه، لبنان و عربستان وهمچنین شرایط اقتصادی کشور هست وکشوردر شرایط بسیار خاص و سختی به سر می برد امیدوارم هوشمندی خاصی باعث بشود که نگذاریم در ایران با این چالشهای جدی داخلی و خارجی که وجود دارد خدای نکرده به علت بی تدبیری و بی خردی ، با چالشهایی مواجه بشویم که حل آن مشکل باشد.

آذری یادآور شد: همینقدر که بعضی دوست دارند ماها نباشیم همینقدر خود ما خوشحال می شویم که برویم و این یک واقعیتی است  که عقل سیاسی، اجتماعی واقتصادی اقتضا می کند که در این شرایط بسیار سخت انسان مسئولیت را رها کند اما خوب این درست هم نیست که ما همیشه به دنبال شرایط خودمان باشیم و خودمان را راحت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگرکسی به مشکلات اداره کل آگاه باشد این کاراصلا لذتی ندارد چرا که مشکلات هست اما درست هم نیست که دراین شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و شرایط استان، ما بیاییم خودمان را راحت کنیم سریع برویم.

وی با اشاره به اینکه هرکسی در فکر این باشد که بعد از خودش کارها خراب بشود، مسلمان که هیچ ،انسان هم نیست گفت:اینکه من شرایط را جوری کنم که بقیه قدر مرا بدانند کجایش انسانیت است، انسانیت آن است که  کاری کنیم که هر کس یک آجری گذاشت انسان بعدی بیاید و آجر دیگر را روی آن بگذارد.

وی گفت: به همین دلیل خودم علاقه مند بودم که دیگر این مسؤولیت را نداشته باشم واقعا همین است و خودم به تهران گفتم ولی خوب خودشان می گویند شرایط به گونه ای است که باید مدیریت فعلا با قاطعیت ادامه پیدا کند.

آذری افزود:  حتی من اصرار داشتم که به این دلائل؛ گفتند نه شورای معاونین وزارتخانه این تصمیم را گرفته و خود وزیر محترم نیز تلفنی به من فرمودند با توجه به شناختی که از خود من دارند با قاطعیت باید استان فارس ادامه پیدا کند اداره و مدیریت شود لذا از دوستان خواهش میکنم با این مشکلاتی که وجود دارد کمک کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: من نمی خواهم مشکلات اقتصادی دولت را به شما بگویم آنهایی که امروز دلشان به حال منافع ملی نمی سوزد و هر روز به دنبال این هستند که یک چالشی ایجاد بشود اینها سر سوزنی به منافع ملی مملکت اعتقادی ندارند.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا دولت از این مشکلات اجتماعی و از این مسائلی که هر روز مطرح می شود رهایی یابد و کاری نکنیم که چالشی جدید در جامعه ایجاد بشود ، هیچ کس با چالش های عجیب بین المللی موافق نیست مردم مشکلات اجتماعی دارند مشکلات اقتصادی دارند.

آذری در ادامه با بیان اینکه بعد از سپری شدن 39 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز می گوییم بیکاری خوب اینها را باید حل کنیم در یک فضای آرام و یک فضای منطقی، گفت: من از دوستان خواهشم این است که کمک کنیم با هم باشیم وحدت داشته باشیم و مشکلات را تا آنجایی که می توانیم حل کنیم و راهش هم این است که به هیچ وجه نگذاریم پایه های سیستم تضعیف شود .فکر نکنید با بودن یا نبودن ما خیلی اتفاقات ممکن است بیفتد.

وی اظهارداشت: اگر کسی درست فکر کند بهتر است که پست را رها کند ولی ادم دلش نمی آید در شرایطی کار را رها کند که یکدفعه موجی بیاید و تجربه سالهای قبل بوجود بیاید، انشاء الله هر موقع شرایط مساعد شد مطمئن باشید هیچکس خندان تر از من برای رفتنم نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: باید تا هستیم و شرایط اینگونه است با هم باشیم ونگذاریم ادارات  و رؤسای ادارات ما احساس ضعف کنند و کارها  پیش نرودهمچنین از همکاری همه دوستان عزیز تشکر می کنم و می دانم که اگر بدنه اداره کل با ما نباشند و کار نکنند ما نمی توانیم موفق شویم به همین دلیل ما هرچه داریم همین کارشناسانمان هستند، همین سرمایه های نیروی انسانی که با ما همکاری می کنند .

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خودگفت: نکته بسیار مهمی که ما باید به آن توجه کنیم این است که همه امامان معصومی که آمده اند الگوی کامل بشریت و الگوی کامل همه انسانها هستند و اگر بخواهیم  سعادت هدایت و راه درست را برگزینیم راهی نداریم مگر اینکه از امامان معصوم تاسی و اطاعت کنیم و به همین دلیل است که خداوند دو حجت برای ما فرستاده حجت درونی که عقل است و نقش بسیارمؤثری در هدایت و تربیت انسان دارد و حجت بیرونی که الگوها و امامان معصوم هستند.

آذری با بیان اینکه هرکدام از این دو که نباشد انسان در آن دنیا مواخذه نمی شود کسی که عقل نداشته باشد همین دنیا هم مواخذه نمی شود و در آن دنیاهم کارش ندارند، گفت: اگر امامان معصوم هم نباشند در آن دنیا از خداوند سوال می کنند که ما چگونه باید به هدفمان می رسیدیم و کسی نبود به ما بگوید ، خداوند می فرماید ما الگو را برای شما فرستادیم تا بدون خطا و مشکل و بدون آزمایش و خطا بتوانید راه درست هدایت را طی کنید به همین دلیل هم عقل و هم امامان معصوم بهترین حجت برای رسیدن صحیح و درست به هدف هستند.

وی افزود:  در دنیایی که زمان ، مکان و منابع محدود هستند هیچ وقت کسی به خودش اجازه نمی دهد راه خطا برود شما اگر دقیقا در یک ساعت بسیار مشخص و حیاتی باید به جایی برسید امکان ندارد که از روش آزمایش و خطا استفاده کنید از روشی استفاده می کنید تا دقیقا در همان ساعت به آنجا برسید برای اینکه عقل این را می گوید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار