رئیس اداره پیشگیری‌های و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از شناسایی 300 بنگاه معاملاتی غیرمجاز در یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 08 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»حمیدرضا ترابیان در نشست هم‌اندیشی مسئولان استان یزد در خصوص بافت‌های ناکارآمد با اشاره به مشکلات متعدد برخی مردم در حاشیه شهر یزد در تخصیص مالکیت زمین‌های حاشیه‌ای گفت: اقدامات غیرقانونی متعدد از سوی برخی مردم و بنگاه‌های غیرقانونی خریدوفروش زمین، مشکلات بسیاری در شهر یزد به وجود آورده که حتی قانون نیز در حل آن به بن‌بست مواجه شده است.

وی افزود: در حال حاضر قانونی نداریم که بتواند مردم را مالک این زمین‌های دولتی کند و لازم است تا مراجع ذیصلاحی چون دادگستری و سازمان ثبت‌اسناد و املاک استان طرحی را برنامه‌ریزی کرده و جهت پیگیری و حل مشکلات با مراجع کشوری مکاتبه و همفکری داشته باشند.

رئیس اداره پیشگیری‌های حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی دادگستری یزد در ادامه ضمن انتقاد از اقدامات ناآگاهانه و شتاب‌زده مردم در خرید و ساخت‌وساز اراضی دولتی در حاشیه شهر بیان کرد: لازم است تا مردم قبل از خرید زمین از اصالت و وضعیت تملیکی آن اطلاعات لازم را کسب کنند.

رئیس اداره پیشگیری‌های حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از شناسایی 300 بنگاه معاملاتی غیرمجاز زمین در یزد خبر داد و تصریح کرد: افراد سودجو در قابل معامله زمین در بنگاه‌های قانونی و حتی غیرقانونی، سعی در چپاول اموال مردم را دارند که این مسئله حساسیت مردم در خرید زمین را می‌طلبد تا شاهد وقوع این مشکلات نباشیم.

وی با اشاره به آمار بالای زمین‌خواری در استان یزد، این استان را صاحب رتبه اول جرائم در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه آگاهی عامه مردم یزد در خصوص مسائل ملکی بسیار پایین‌تر از حد نیاز است و همین ناآگاهی، مردم و حتی مسئولان را به چاه مشکلات انداخته است.

ترابیان ناآگاهی از قوانین را ریشه اصلی مشکلات قضائی در استان یزد دانست و تصریح کرد: اگر مردم آگاهی‌های حقوقی لازم را کسب کنند، حجم گسترده‌ای از پرونده‌های دعوی در دادگاه‌ها از میان خواهند رفت.

رئیس اداره پیشگیری‌های حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد برخی قوانین تملیکی را ناتوان در حل مشکلات مردم قلمداد کرد و تصریح کرد: لازم است تا مسئولان استانی و کشوری با طرح ایده‌ها و تصویب قوانین مناسب، اقدامات لازم در راستای حل مشکلات مردم را در دستور کار قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار