مردم دارو‌ها و مکمل‌های ورزشی تجویز شده از سوی پزشک را تنها از داروخانه‌های معتبر تهیه کنند.
کد خبر: ۵۲۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴ 07 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران:مهدی خسروی مدیر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مصرف مکمل‌ها و برخی فرآورده‌هایی که برای بدنسازی در باشگاه‌ها استفاده می‌شود، پیامد‌های جبران ناپذیری از جمله نارسایی کبدی، کلیوی، عقیمی و اختلالات روانی، برای جوانان به دنبال دارد.

او ادامه داد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به توانمندی‌های بسیار خوب اساتید خود، کمیته‌ای متشکل از تعدادی اعضای هیات علمی در رشته‌های مختلف مانند تغذیه، گوارش و طب ورزشی، تشکیل داده تا برای ارتقای آگاهی مردم از آسیب‌های جدی مکمل‌ها و دارو‌های غیرمجاز، گام بیشتر و گسترده تری بردارد، همچنین این کمیته، برای آموزش دانش آموزان و مربیان بهداشت مدارس، طرح درسی تهیه کرده است.

خسروی افزود: مکمل‌های ورزشی باید از سوی متخصصان تغذیه تجویز شود و مردم دارو‌های خود را تنها از منابع معتبر مانند داروخانه‌ها تهیه کنند، زیرا بازرسی، پایش، رهگیری و نظارت جدی از لحظه تولید، ورود و عرضه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: افراد سودجو برای کسب درآمد‌های هنگفت، با فروش داورها، هورمون‌ها و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و قاچاق، سلامت مردم جامعه به ویژه جوانان را به خطر می‌اندازند.

خسروی اظهار داشت: بیشتر جوانان برای افزایش وزن و ساختن اندامی زیبا و عضلاتی حجیم در مدت زمان کوتاه، فریب تبلیغات رسانه‌های مختلف ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی را می‌خورند و از برخی مکمل‌های و هورمون‌های غیرمجاز و غیربهداشتی مصرف می‌کنند که در برخی از اقلام کشف شده، هورمون‌هایی به شکل تزریقی پیدا شده، این هورمون‌ها برای اسب، گاو و یا سایر حیوانات استفاده می‌شود که مصرف حیوانی دارد.

مدیر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه توصیه کرد: شهروندان می‌توانند در خصوص شکایت‌های دارویی، تهیه و استفاده از هرگونه دارو و مکمل‌های ورزشی و رژیمی، با شماره تلفن‌های ۳۲۱۲۲۲۴۰ و ۱۴۹۰ تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار