استاندار فارس خواستار بهره گیری هرچه بیشتر از پساب فاضلاب براساس استانداردهای روز دنیا بعنوان یک منبع آبی جهت مصرف در صنعت و کشاورزی شد.
کد خبر: ۵۲۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 06 November 2017
اسماعیل تبادار در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر شیراز افزود: نیازمندی شبکه فاضلاب این شهر ۳۱۰۰ کیلومتر است وتاکنون ۱۹۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر شیراز احداث و از میزان ۱۲۰۰ کیلومتر باقیمانده ۸۰۰ کیلومتر در دستور کار آبفای شیراز قرار دارد که می تواند نوید خوبی برای مردم داشته باشد.

وی مهم ترین مسئله در زمینه پساب فاضلاب را توجه به مسائل بهداشتی و زیست محیطی عنوان نمود و در کنار توجه ویژه به این موضوعات، بهره گیری هرچه بیشتر از پساب فاضلاب را براساس استانداردهای روز دنیا بعنوان یک منبع آبی جهت مصرف در صنعت و کشاورزی خواستار شد.

استاندار فارس به پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و ابراز داشت: علی رغم همه محدودیت های مالی، تخصیص اعتبارات و منابع مالی به پروژه، مطلوب بوده به نحوی که  ۷۰ درصد منابع مصوب تخصیص داده شده است و امیدواریم با پیگیری هایی که در آینده صورت خواهد گرفت بتوان اعتبارات لازم برای تکمیل کل فازهای این پروژه تامین شود.

تبادار با بیان اینکه این پروژه در ۵ فاز طراحی شده که دو فاز آن در حال اجرا می باشد از مسولان آبفا، مشاوران و پیمانکاران خواست تا در اجرای دیگر فازها کوتاهی نکنند  و قبل از اینکه مخاطراتی در پهنه مسائل بهداشتی و نیز آلودگی ناشی از فاضلاب حادث شود عملیات اجرایی آنها را نیز آغاز نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد با اهتمام جدی آبفا، دو فاز از تصفیه خانه فاضلاب شهر شیراز در سال ۹۷ به بهره برداری برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار