رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد علی‌رغم بازدهی سریعتر سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، امروز این بخش اولویت اصلی کشور نیست.
کد خبر: ۵۱۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 31 October 2017
محمدرضا رضایی با اشاره به وضعیت نابسامان کشاورزی گفت: کشاورزی از اولویت‌های اصلی کشور خارج شده در حالی که سرمایه‌گذاری در کشاورزی بازده سریع‌تری نسبت به بخش صنعت دارد و نیاز است که جهاد کشاورزی که از متولیان اصلی است توجه و حمایت بیشتری داشته باشد.
 
به گزارش تابناک فارس:ایشان اما به این موضوع اشاره نکردند که با این وضعیت اسفناک آب و  بحران پیش روی کشور در این حوزه؛ و با توجه به سهم بالای 90 درصدی کشاورزی در مصرف آب چگونه باید اولویت را به کشاورزی داد؟
 
اگر منظور ایشان از اولویت دادن به کشاورزی، همان رویه غلط سالهای گذشته که مسابقه تولید گندم و رسیدن به صادرات و خوشحالی از فرستادن هندوانه به کشورهای عربی است که باید بگوییم همان در اولویت نباشد بهتر است.
 
همین اولویت دادن بی تعقل حالا چاه های جهرم را به عمق نیم کیلومتری زمین برده و فارس را در مسیر تبدیل شدن به کویر انداخته است.

وی با بیان اینکه «دولت باید برای کشاورزی کشور و به ویژه شهرهایی که کشاورزی منبع اصلی درآمدشان است، فکری اساسی کند» افزود: منابعی که به کشاورزان و کشاورزی کشور تزریق می‌کنیم بسیار اندک است و نشان می‌دهد که کشاورزی در رتبه‌ی چهارم و پنجم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه «لازم است به کشاورزی کشور اهمیت بیشتری داده شود» تصریح کرد: ایران از نظر کشاورزی سرزمین غنی‌ای است؛ هم آب و هوا مستعد کشاورزی است، هم مردم علاقه‌مندند و هم در این امر تبحر دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار