رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد گفت: روستاهای خشت، لاور خشت، بریو و کال ازجمله روستاهای بخش اشکنان هستند که می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری ایجاد اشتغال کنند.
کد خبر: ۵۱۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 19 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لامرد عصر امروز در بخشداری اشکنان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های دولت، ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان است که بر اساس دستورات ستاد اقتصاد مقاومتی و در طرح روستا تعاون، چهار روستا از روستاهای بخش اشکنان با محوریت ایجاد اشتغال تسهیلاتی با کارمزد 6 درصد دریافت خواهند کرد.

محمود قائدی‌فرد با اشاره به ظرفیت‌های بخش اشکنان افزود: روستاهای خشت، لاورخشت، بریو و کال ازجمله روستاهای بخش اشکنان هستند که می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری ایجاد اشتغال کنند که در صورت تشکیل تعاونی‌های اشتغال از منابع صندوق توسعه ملی بهره‌مند خواهند شد.

دبیر اجرایی طرح روستا تعاون شهرستان لامرد در اشکنان تصریح کرد: حمایت از اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بخش‌های شهرستان ازجمله اهداف اجرایی در طرح روستا تعاون است.

گفتنی است بیش از 110 روستا در شهرستان لامرد وجود دارد که در مرحله اول، این طرح در 9 روستا از روستاهای شهرستان لامرد اجرا می‌شود که چهار روستا از روستاهای بخش اشکنان در اولویت اجرای طرح اشتغال و توسعه تعاونی‌ها در قالب طرح روستا تعاون هستند.

در ادامه این جلسه بخشدار اشکنان با اشاره به ظرفیت‌های بخش اشکنان بیان داشت: روستاهای بخش اشکنان با توجه به پراکندگی آن هرکدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در صورت حمایت مسئولان می‌توانند درزمینهٔ ایجاد اشتغال تحولات بزرگی را در سطح شهرستان به وجود آورند.

صفدر منشی گفت: وجود منابع آب مناسب در روستاهای خشت و لاورخشت و دهستان کال و توانمندی مناسب در روستای بریو باعث شد تا در مرحله اول این چهار روستا برای اجرای طرح روستا تعاون به مرکز شهرستان معرفی شود که در صورت استقبال شوراهای اسلامی و مردم، بتوانیم شاهد جذب سرمایه از صندوق توسعه ملی و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

همچنین سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لامرد با اشاره به طرح‌های کشاورزی در بخش اشکنان ابراز داشت: جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد از تمامی طرح‌های کشاورزی با رویکرد اشتغال‌زایی حمایت کند و در این مسیر تمامی توان و ظرفیت خود را به کار خواهد گرفت.

محمدصادق فانی با اشاره به محدودیت منابع آب در بخش افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی کشاورزی در بخش اشکنان که در سال‌های گذشته مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی کسب کرده‌اند با مشکل کمبود آب و پروانه چاه مواجه هستند که امیدواریم در طرح روستا تعاون بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

سید هادی هاشمی رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان لامرد نیز اذعان داشت: با توجه به تسهیلات پیش‌بینی‌شده تسهیلاتی با کارمزد 6 درصد برای حمایت از تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال در نظر گرفته‌ شده است که اولویت پرداخت این تسهیلات برای روستاهای 9 گانه شهرستان لامرد است که در طرح روستا تعاون شرکت کرده‌اند.

گفتنی است در این جلسه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای خشت، لاورخشت، بریو و کال به ذکر دیدگاه‌های خود در خصوص اجرای طرح روستا تعاون پرداختند.

به گزارش فارس، طرح روستا تعاون با محوریت ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان لامرد در 9 روستا فعالیت خود را آغاز کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار