فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در پی انتشار شایعاتی مبنی‌بر وقوع قتل در شهرستان فسا و ایجاد جو ناامنی و دلهره در بین شهروندان این شهرستان، شش نفر از انتشاردهندگان این شایعه دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۱۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 19 October 2017
تابناک فارس به نقل از تابناک: سردار احمد‌علی گودرزی گفت: در پی انتشار خبر وقوع قتل در شهرستان فسا و انتشار آن در فضای مجازی، پلیس فتا در یک سلسله‌اقدامات فنی ضمن شناسایی عوامل تولید و انتشار شایعه، شش نفر از مجرمان را دستگیر کردند و آنها به مراجع قضائی معرفی شدند.  

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن اشاره به تسلط کافی نیرو‌های پلیس در فضای مجازی بر افرادی که نسبت به انتشار شایعات در فضای مجازی مبادرت کنند هشدار داد و خاطرنشان کرد: طبق قانون و بر اساس ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ی (مصوب ۱۳۸۸) هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رسمی، رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به حبس از ٩١ روز تا دو سال با جریمه نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.  

سردار گودرزی در پایان ضمن هشدار به شهروندان درباره عدم اعتماد به فضای مجازی و شایعات منتشره گفت: اخبار و حوادث پلیسی را از طریق مراجع رسمی و سامانه‌های متعلق به پلیس پیگیری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار