فرماندار:
فرماندار دامغان گفت : کمبود آب چالش اساسی در اجرایی نشدن طرح های توسعه صنعتی، اقتصادی و اشتغال آفرین و رکود بازار در بخش معدن این شهرستان است.
کد خبر: ۵۱۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 18 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر مجد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :چالش کنونی کمبود آب در یکصد واحد معدنی دامغان یکی از دلایل اجرا نشدن طرح های اشتغالزایی در این شهرستان 90 هزار نفری است.

وی اظهارداشت : اکنون بیش از 70 واحد معدنی دامغان به دلیل کمبود آب غیرفعال و یا از 30 درصد ظرفیت تولید خود استفاده می کنند که این امر در طولانی مدت به افزایش نرخ بیکاری در شهرستان منجر می شود.


وی اضافه کرد : در زمان حاضر دامغان با چالش کمبود آب 110 لیتر در ثانیه در بخش معدن مواجه است و باید برای افزایش اشتغال و رونق و آبادانی این شهرستان برنامه ویژه ای با تامین منابع آبی اتخاذ شود جرا که با شرایط فعلی نمی توان طرح های توسعه ای اقتصادی را در دامغان اجرا کرد.

مجد تصریح کرد : رفع کمبود آب در کنار ارایه تسهیلات رونق تولید و بخشش های مالیاتی و بیمه ای برای کاهش نرخ بیکاری در دامغان مدنظر مسوولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد : کمبود آب در برخی از نواحی و شهرک های صنعتی سمنان نباید دلیلی برای بی میلی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان سمنان باشد و باید دستگاه های اجرایی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی راهبردهای انگیزشی اتخاذ کنند.
وی اضافه کرد : دامغان در بخش معدن، صنعت و گردشگری ظرفیت های ممتازی دارد که باید با برنامه ریزی های منسجم و توجه به زیرساخت ها، برای رونق کسب و کار و اشتغال در این منطقه تلاش کرد.

به گزارش ایرنا ، استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
شهرستان دامغان بیش از 90هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: معدن ، آب ، دامغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار