دوره آموزشي رله های حفاظتی و اتوماسيون با همكاری شركت اشنايدر الكتريك از سوی دفتر فني و نظارت شبكه انتقال شركت توانير برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 18 October 2017
به گزارش تابناک تهران، در اين دوره كه به مدت 5 روز و با حضور كارشناسان شركت های برق منطقه اي در توانير برگزار شد، متخصصان رله و حفاظت و اتوماسيون شركت اشنايدر الكتريك به تبيين آخرين دستاوردهای فن آورانه و چالش های مرتبط با سيستم های جديد حفاظت و كنترل مورد استفاده در صنعت برق كشور پرداختند.

"عليپور" مديركل دفتر فني و نظارت شبكه انتقال شركت توانير در آيين گشايش اين دوره آموزشي مبحث حفاظت و كنترل در شبكه هاي قدرت را از مباحث «Hi- Tech» عنوان و نقش اين دوره ها را در رفع مسايل صنعت برق و عدم دريافت خدمات مهندسي اين نوع محصولات در دوران تحريم مورد تاكيد قرار داد.

وي با ابراز خرسندي از نتايج مثبت برگزاري نخستين دوره آموزشي از سوي شركت اشنايدر، برگزاري دومين دوره آموزشي سيستم های حفاظتي و اتوماسيون از سوي اين شركت را به منظور بهره گيري از آخرين تجارب و فن آوري هاي نوين در اين عرصه برشمرد كه با پاسخگويي به سووالات و مسايل پيش روي صنعت برق كشور همراه است.

 عليپور از جمله مباحث اين دوره را رله هاي ديستانس، ديستانس طولي و ديفرانسيل ذكر كرد كه قابليتها و مسايل آنها از سوي متخصصان شركت سازنده مطرح مي شود و با توجه به انسجام و هماهنگي مباحث در اين دوره، انتظار مي رود نقش به سزايي در ارتقاء پايداري شبكه برق كشور ايفا كند.

در اين دوره مدير كل اشنايدر الكتريك ايران با اشاره به فعاليت های اين شركت در آمريكاي شمالي، اروپاي غربي، آسيا و ساير نقاط جهان از اختصاص سالانه 5 درصد از درآمد 25 ميليارد دلاري اين شركت به بخش تحقيق و توسعه (R&D) خبر داد.

وي افزايش، حدود 50 درصدي مصرف انرژي تا سال 2050 ميلادي را منجر به عدم دسترسي به منابع پايدار انرژي براي 5/2 ميليون نفر جمعيتي كه تا آن سال به جمعيت كره زمين افزوده مي شود دانست و اين امر را نيازمند افزايش تا 3 برابری بهره وری عنوان كرد.

ادگارد بوشاهين در خصوص اينترنت اشياء، بیان کرد: مطابق برآوردهاي انجام شده تا سال 2020 م 30 ميليارد تجهيز از طريق اينترنت بهم متصل مي شوند كه 20 برابر ارتباطات انساني است و اين موضوع اهميت نرم افزارها را بيش از پيش روشن مي سازد.

وي با اشاره به فعال سازي يك بخش در اين شركت براي به روز رساني و نوآوری سيستم هايی كه در صنعت برق ايران مورد استفاده قرار دارد، از آمادگي اين شركت برای ارايه مجموعه اي متنوع از محصولات و راه حل های نوآورانه برای ارايه به بازار ايران خبر داد كه از بخش توزيع تا مديريت انرژی، اتوماسيون صنعتي، اتوماسيون فرآيندها و غيره را شامل می شود.

وي همچنين به بيش از 40 سال سابقه فعاليت اين شركت در ايران اشاره كرد و گفت: در طول اين سالها و در هيچ برهه اي از زمان فعاليت اشنايدر الكتريك در ايران متوقف نشده و اين امر نشانه اي از تعهد ما به مشتريانمان است.

در ادامه اين دوره كه با طرح مسايل صنعت برق و پاسخگويي به سووالات حاضران همراه بود، متخصصان رله، حفاظت و سيستم اتوماسيون شركت اشنايدر به ايراد مطالب پرداختند و در روز نخست فعاليت های اين شركت در زمينه مشاوره، نصب و راه اندازی، بهره برداری و راه كارها و جزييات نوسازی تجهيزات تشريح شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار