عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: با حمایت های خوب دولت و پیگیری های مجدانه نماینده مردم ملایر در مجلس، خط تولید نورد این شهرک با تولید میلگرد صنعتی قطر 60 به طور آزمایشی راه اندازی و تولید خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۵۱۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 18 October 2017
پس از سال ها به دلیل بروز مشکلات ناشی از نبود مدیریت درست و بحران اقتصادی خط نورد شهرک صنعتی فولاد جعفری ملایر با تولید میلگرد صنعتی قطر 60 به طور آزمایشی روز سه شنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در آیین آغاز به کار آزمایشی خط نورد شهرک صنعتی فولاد جعفری در چشمه علی محمد ملایر گفت: با تدبیر خوب دولت برای احیای واحدهای صنعتی، راه اندازی این واحد در دستور کار مسئولان ارشد استان و شهرستان و مدیرعامل جدید شرکت قرار گرفت.

عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: با حمایت های خوب دولت و پیگیری های مجدانه نماینده مردم ملایر در مجلس، خط تولید نورد این شهرک با تولید میلگرد صنعتی قطر 60 به طور آزمایشی راه اندازی و تولید خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: هنوز اشکال و نواقصی در بخش های مختلف این واحد همچون کوره ها و بخش تولید میلگرد و مفتول در سایزهای پایین تر وجود دارد که با تلاش شبانه روزی مهندسان و کارگران رفع این نواقص در حال پیگیری است.

رضایی با بیان اینکه بزودی این واحد صنعتی به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد، افزود: با پیگیری های نمایندگان ملایر و استاندار همدان در سطح ملی و استانی، اردیبهشت ماه امسال کارخانه نورد فولاد آلیاژی زاگرس ملایر به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر این واحد با ظرفیت تولید روزانه 80 تن میلگرد در حال فعالیت است که برنامه ارتقای ظرفیت و راه اندازی واحد ذوب آهن آن نیز به عنوان مکمل واحد نورد در دستور کار است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه با تدبیر و حمایت دولت حیات دوباره به صنعت فولاد ملایر بازگشت، اظهار کرد: این واحد نورد بخشی از مجتمع فولاد جعفری ملایر است که با راه اندازی آن بخش مهمی از چرخه تولید این کارخانه فعال خواهد شد.

محمد کاظمی با بیان اینکه در یک سال گذشته تعدادی از واحدها و بخش های دیگر شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر فعالیت مجدد خود را آغاز کردند، افزود: تلاش ما رفع مشکلات این واحد بزرگ صنعتی است تا بتوانیم جوانان مستعد و جویای کار را دوباره به عرصه کار، تولید و اشتغال برگردانیم.

وی ادامه داد: شهرک فولاد جعفری ملایر در سال های 78 تا 82 در منطقه چشمه علی محمد ملایر احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت که به دلایل مختلف در دهه گذشته دچار افول و معضلات متعددی شد.

کاظمی بیان کرد: در این راستا با آغاز فعالیت مجلس دهم و حمایت های دولت، تلاش ها و پیگیری های مستمری صورت گرفت تا مشکلات این واحد بزرگ صنعتی رفع و فعالیت های آن دوباره از سر گرفته شود.

شهرک صنعتی فولاد جعفری ملایر در 37 کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده که سالانه قادر به تولید 200 هزار تن میلگرد در تنها یک واحد نورد آن است که فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده است.

همچنین شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که در 25 کیلومتری محور ملایر به بروجرد واقع شده، به دلیل موانع و مشکلات اقتصادی و رکود به مدت پنج سال تعطیل بود که با تدبیر دولت یازدهم در اردیبهشت ماه امسال واحد نورد آن به چرخه تولید بازگشت و سالانه قادر به تولید 100 تا 150 هزار تن شمش فولاد است.

شهرستان ملایر دارای هفت شهرک و نواحی صنعتی دولتی و خصوصی و 242 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار