۳۰۰ زمین چمن مصنوعی در روستا‌های فارس ساخته می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 17 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:حیدر علی کامیاب مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به ساخت ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی در روستا‌های استان فارس گفت: ساخت این تعداد زمین چمن ورزشی در هفته تربیت‌بدنی آغاز و تا پایان امسال به بهر برداری می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز هفته تربیت‌بدنی از ۲۶ مهرماه امسال و اجرای یک هزار ۵۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان فارس بیان کرد: اجرای برنامه ورزش صبحگاهی دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، برگزاری المپیاد‌های دورن مدرسه ای، غباروبی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهداء ورزشکار، افتتاح پایگاه قهرکانی در ورزشگاه پارس شیراز، برگزاری اجلاس جهانی فدراسیون کوهنوری با حضور ۱۲۰ مهمان خارجی از ۳۵ کشور آسیایی و اروپایی از برنامه‌های این اداره در هفته تربیت‌بدنی است.

وی با بیان اینکه در هفته تربیت‌بدنی سالن چند منظوره شهر دژکرد اقلید پس از گذشت ۱۸ سال افتتاح می‌شود، افزود: با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان و ساخت یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان تا ۸ ما آینده و استخر سرپوشیده و یک سالن وزنه برداری در نی ریز با حمایت بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تصریح کرد: براساس آمار موجود ۳۷۰ طرح نیمه‌تمام در سال ۹۲ در استان فارس وجود داشت که با یک برنامه‌ریزی همه جانبه این طرح‌ ها به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال نیز جشن پایان طرح‌های نیمه تمام برگزار می‌شود.

کامیاب با اشاره به اینکه کار ساخت سالن ورزشی ۳ هزار نفری محبی گراش، مراحل نهایی را طی می‌کند و به‌زودی با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اضافه کرد: ساخت این سالن ورزشی با مشارکت یکی از نیکوکاران گراشی در سال ۸۲ ساخته و براساس توافق انجام شده با ۶۰ درصد پیشرفت به این اداره تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: تعهدات دولتی در خصوص این طرح چند سال معطل مانده بود که طی سه‌سال اخیر پیگیری و به احسن وجه انجام شده است.

کامیاب همچنین از سالن ورزشی منیری لار به‌عنوان یکی از طرح‌های بی‌نظیر در منطقه خاورمیانه برشمرد و گفت: این طرح در آینده‌ای نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به ساخت ۴ زمین استاندارد تنیس در شهر شیراز افزود: شهر شیراز تاکنون زمین تنیس نداشته و برای نخستین بار این زمین‌ها به زودی آماده بازی می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های عمرانی در دست اجرای اداره کل ورزش و جوانان استان فارس را ساخت مجموعه سوارکاری در بخش لپویی زرقان با گنجایش ۳ هزار نفری برای میزبانی رقابت‌های ملی و بین‌المللی، ساخت خانه کاراته و جاده سلامت در ورزشگاه بزرگ پارس شیراز اضافه کرد.

کامیاب بیان کرد: شیراز همچنین از داشتن استخر بین‌المللی نیز محروم است که ساخت این استخر نیز در برنامه قرار گرفته و در مدت ۳ تا ۴ سال آینده ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از دو هزار برنامه اجرا می‌شود که هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس نیز جزء ۳ استان برتر کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین در مورد بازی تیم‌های شیرازی بر روی  زمین چمن مصنوعی  ورزشگاه تازه تاسیس پارس شیراز ادامه داد: زمین چمن این ورزشگاه به اعتقاد کارشنان و متخصصان هنوز آماده بازی کردن نیست و پس از آماده شدن برای بازی در اختیار تیم‌های شیرازی قرار می‌گیرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار