مدیرجهاد کشاورزی جهرم با اشاره به اینکه تاکنون در ١٣٥ هكتار از باغ‌های شهرستان از پوشش‌های محافظتی استفاده شده است، گفت: این مهم ٧٠ درصد از سرمازدگی درختان و ٣٠ تا ٥٠ درصد در كاهش مصرف آب مؤثر بوده است.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴ 17 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا شهابی بعدازظهر امروز در همایش و کارگاه علمی افزایش بهره‌وری در محصولات باغی با استفاده از پوشش‌های محافظتی که در سالن فرمانداری جهرم برگزار شد، اظهار داشت: جهاد کشاورزی این شهرستان با همکاری باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی درختان و مصرف بهینه أب از توری‌های مخصوص بر روی درختان استفاده کرده است.

وی افزود: این طرح که در حال حاضر در سطح ١٣٥ هکتار از باغ‌های شهرستان استفاده شده که تا ٧٠ درصد از سرمازدگی درختان و ٣٠ تا ٥٠ درصد در کاهش مصرف آب مؤثر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به اینکه با توجه به گرمای شدید شهرستان این اداره با همکاری کارشناسان و محققان استان و شهرستان طرح استفاده از توری‌های مخصوص بر روی درختان را در فصل گرما در دستور کار قرار داده است، گفت: هم‌اکنون با همکاری باغداران در سطح ٨ هکتار استفاده شده که تا یک سوم شدت آفتاب را کاهش داده و تأثیر بسزایی در جلوگیری از گرمازدگی و آفتاب سوختگی درختان داشته و حتی ٣٠ تا ٥٠ درصد از تبخیر آب نیز جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش با هدف آشنایی باغداران با پوشش‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی برگزار شد، عنوان کرد: در این همایش ١٥٠ باغدار و کشاورز جهرمی با این روش نوین کشاورزی آشنا شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار