معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در روستاهای جنوب دامغان یک الگوی ملی است، گفت: ۵۰۰میلیون تومان به این طرح اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۵۱۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 17 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جلالی صبح سه شنبه در بازدید خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های جمعیدامغان از نحوه اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در روستاهای جنوب شهرستان، با اشاره به اینکه اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در اقتصاد مقاومتی خانواده ها در مناطق محروم نقش مهم و بسزایی دارد، تاکید کرد: اجرای این پروژه در سطح ۱۱ روستای محرومبرگرفته از یک الگوی ملی است که توسط دفتر عمران سازمان ملل و با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از سال ۹۱ عملیات اجرایی و میدانی آن رسما آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نیم میلیارد تومان برای این طرح در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد، افزود: اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن یکی از پروژه های موفق در زمینه مشارکت روستائیان در طرح مدیریت مشارکت منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی بوده که به عنوان پروژه تعمیم ترسیب کربن شناخته و معرفی شده است.

معاون منابع طبیعی استان سمنانگفت: این استان دارای ۹میلیون و ۷۰۰ هکتار وسعت است که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار آن را بخش کشاورزی و ۱۰۰ هزار هکتار را بافت مسکونی وما بقی را سایر بخش ها تشکیل می دهد لیکن یکی از اهداف اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در مناطق محروم بهر ه‌گیری از اعتبارات جهانی محیط زیست است چرا که ما معتقد هستیم اگر می خواهیم اقتصاد کشور را پایدار کنیم باید بتوانیم در اجرای طرح های ملی و بین المللی گام های مثبتی برداریم.

جلالی بیان کرد: ظرفیت سازی در سطح محلی، توانمند سازی مردان و زنان روستایی، ایجاد اشتغال، جلب مشارکت روستائیان در راستای احیاء و مدیریت اقتصاد خانواده و منطقه و مشارکت در سطح جوامع محلی به عنوان اهداف اصلی در اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن به شمار می آیند.

وی ضمن بیان اینکه تلاش ما بر این است که تمام مدیریت جوامع محلی به خصوص در حوزه زنان را در مناطق اجرای این پروژه ها تقویت کنیم تا مشارکت جوامع محلی به صورت کامل و همه جانبه شکل گیرد، افزود: در حال حاضر ۱۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت را برای اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن شناسایی شده اند که اجرای این پروژه در این تعداد از روستاهای استان گسترش پیدا خواهند کرد.

معاوناداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان آگاه سازی، اعتماد سازی، ایجاد انگیزه در جوامع محلی، سازماندهی و بسیج جوامع محلی در روستاها برای مشارکت هرچه بیشتر اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن را از دیگر اهداف و مزایای اجرای این پروژه ملی و بین المللی دانست.

جلالی افزود: کشت زعفران، تولید نهال، آرایش و پیرایش زنانه و مردانه، کشت گلخانه، دامداری، مانتو دوزی، کیف دوزی و بافت تابلو فرش از مهمترین کارهای زنان و مردان در قالب اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در روستاهای جنوبدامغان است.

منبع: مهر
برچسب ها: منابع طبیعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار